Senaste nytt

Omöjligt att komma fram till SAS kundtjänst via telefon

rsimon

Medlem
Jag ringde i dag kl 10.20 och fick efter att ha knappat in mitt EBG-nummer frågan att bli uppringd. Uppskattad väntetid sades vara 25 min. De ringde efter 40 minuter.
 

Big Birger

Medlem
Passerade 2 timmar för några minuter sedan. De har kanske öppet även imorgon?
Kom fram efter ca: 2,5 timmar. Fick hjälp av en tjej som lät mycket osäker, och som inte hittade några av de alternativ som jag hittade på sas egna sökmotor för Star Alliance-bokningar. Började bli en smula nervös att behöva ringa upp igen, men efter ett djupt andetag och vägledning att söka leg för leg så hittade hon det som jag sökte. Och vips var det fixat. När jag blundar hör jag den där paus-låten. Hade jag fått "ringa upp"-alternativet hade jag tagit det utan att blinka.
 

Bati

Medlem
Kom fram efter ca: 2,5 timmar. Fick hjälp av en tjej som lät mycket osäker, och som inte hittade några av de alternativ som jag hittade på sas egna sökmotor för Star Alliance-bokningar. Började bli en smula nervös att behöva ringa upp igen, men efter ett djupt andetag och vägledning att söka leg för leg så hittade hon det som jag sökte. Och vips var det fixat. När jag blundar hör jag den där paus-låten. Hade jag fått "ringa upp"-alternativet hade jag tagit det utan att blinka.

För en som fortfarande åtnjuter privilegiet att lyssna på den där musiken - vill du förklara fördelen med att söka leg för leg? Jag är rätt grön med dessa bonusbokningar.
 

Big Birger

Medlem
För en som fortfarande åtnjuter privilegiet att lyssna på den där musiken - vill du förklara fördelen med att söka leg för leg? Jag är rätt grön med dessa bonusbokningar.
Ibland söker agenten från startdestination till slutdestination (A-C), och får då inga träffar. Men söker man då istället från startdestination till "mellanlandnings-ort" (A-B) och sedan från "mellanlandndnings-ort" till slutdestination (B-C) så kan det dyka upp biljetter. Vissa agenter har inte koll på detta. Det är också en smula oklart hur deras system fungerar, vad de ser för tillgänglighet och inte.

Och det kan också vara tvärtom, om det handlar om "married segments". Då går det inte att boka A-B, B-C utan bara A-C via B.

Det får inte vara för enkelt.
 

Mr Basic

Medlem
För en som fortfarande åtnjuter privilegiet att lyssna på den där musiken - vill du förklara fördelen med att söka leg för leg? Jag är rätt grön med dessa bonusbokningar.
Alltid bäst att börja söka den långa/viktiga flighten. Ta t ex rutten ARN-ZRH-SFO, där det är viktigast att hitta business på sträckan ZRH-SFO, kan få ”ingen tillgänglighet” bara för att det saknas plats ARN-ZRH om man söker hela vägen. Därför alltid bra att börja med ”kan du se om det finns tillgänglighet med Swiss ZRH-SFO i business datum XX?”. Därefter kan man lösa flyg ARN-ZRH.

Edit. 2:a på bollen
 

JohnnyWilde

Medlem
Efter drygt 2.5 h så lyckades jag I samarbete med agenten pussla ihop en resa för familjen till dubai.
Efter en timme hamnade jag hos en tjej som inte kunde hantera Amex vouchers och blev vidarekopplad vilket tog ytterligare en timme i anspråk.
Hon kunde dock inte se vad jag såg på sas hemsida till en början men letade sedan ben för ben och löste problemet.

Som en bonus så berättade hon att det kommer släppas betydligt mer awards 'inom kort " inklusive first.
Vad det innebär och är värt vet jag ej men hon kändes rutinerad och kompetent.
 
Toppen