Senaste nytt

Omöjligt att komma fram till SAS kundtjänst via telefon

Jim_

Medlem
35min ;) nej, ingen total tystnad. Dök upp ibland med meddelanden som "vet du att du kan...."
Tog en timme för mig att komma fram. Satte mig på vänt då agenten skulle kolla med en kollega. Fick en tutande ton till upptagen ton och övergick till total tystnad. Gav upp efter 20 minuter...
Nu är det mer än en timmes väntetid... :(
 
Last edited:

lillemannen

Medlem
Tyvärr så ringde inte agenten tillbaka...
Tråkigt att höra. :( För mig har detta hänt mig tre-fyra gånger i höst där man har ringt tillbaka. Agenten talade om för mig, om man har påbörjat ett samtal var instruktionerna att man ringer upp igen för att kunna avsluta bokningen.
 

ZZZebra

Medlem
Ringde idag vid ca 10.00. Fick uppgift att kötiden som EBD var 18 minuter. Begärde återuppringning och blev uppringd 23 minuter senare.

Agenten, som var mycket trevlig, behövde auktorisation för en ändring av biljett vilket tog ca 15 minuter i väntetid, men när hon fick det så löstes problemet lysande och jag blev mycket nöjd.
 

Jim_

Medlem
Angående att inte bli återuppringd, hur brukar ni ange ert nummer?

Jag anger det som 46 (landsnummer) samt mitt mobilnummer utan inledande nolla och avslutar med #, så det blir 46701234567#. Har alltid blivit uppringd men kanske bara är tur, jag har valt återuppringning max 10 gånger och då vanligen på förmiddag/lunchtid.

Någon som vet vad som händer när de "stänger"? Rensas bara kön eller arbetar de vidare med den dagen efter?
Fick aldrig chansen att uppge mitt nummer....

Har vid 3 tillfällen fått samtal från SAS då det lagts på efter en signal. Vid de tillfällen har det uteslutande handlat om att godkänna skillnaden i skatteromräkning efter en ombokning och betala mellanskillnaden
 
Fick aldrig chansen att uppge mitt nummer....

Har vid 3 tillfällen fått samtal från SAS då det lagts på efter en signal. Vid de tillfällen har det uteslutande handlat om att godkänna skillnaden i skatteromräkning efter en ombokning och betala mellanskillnaden
Jag har dom senaste dagarna vid ändring sagt till agenten att han får mitt godkännande att godkänna 1500:- i höjda kostnader. Då slipper jag problemet med att dom ska behöva ringa tillbaka
 

Seamaster

Medlem
Nej nu verkar det kört för de som inte redan är i telefonkön... får hoppas dom hinner ta alla samtal som är inne i kön bara... suttit snart två timmar...
 
Toppen