Senaste nytt

Omöjligt att komma fram till SAS kundtjänst via telefon

kajjan85

Medlem
Jag har försökt att nå SAS kundtjänst under flera dagar nu.

- Först i torsdags under dagtid. Efter 40 minuter i kö gav jag upp.
- I fredagskväll försökte jag nå dom i ett annat ärende. Efter 45 minuter gav jag upp.
- I dag, lördag, har jag varit i kö i 2 tillfällen. 1 timme första gången och just nu är jag i kö till den engelskspråkiga supporten och samtalet har nu pågått i 65 minuter.

Jag är EBG och knappar in mitt medlemsnummer i början av samtalet precis som vanligt.

Har någon lyckats nå SAS på sistonde?

Man får inte heller någon information om vilket nummer i kön man har vilket gör det hela ännu mer frustrerande. Jag misstänker (med tidigare erfarenhet av "kön" till Tallinn) att det inte finns någon kö öht, utan att man bara ringer till tomma intet.

Personligen tycker jag att det är helt sannslöst dåligt att man inte kan komma i kontakt med ett företag av den här storleken.
 

JSQ

Medlem
Jag har ringt dom två gånger, en igår eftermiddag/kväll och idag på förmiddagen och kommit fram efter mindre än två minuter båda gångerna. EBG och knappar mm numret i början av samtalet.
 

kajjan85

Medlem
Jag misstänker att något är helt galet med deras kösystem. Kort efter jag skapade den här tråden lade jag på, och ringde upp på nytt och då kom jag också fram på 2 minuter.
 

Berglund

Medlem
Jag har ringt två gånger de tre senaste dagarna och kopplas fram inom en minut eller två efter att jag tryckt in mitt Eurobonusnummer. Har inte alls märkt av några som helst problem. Antingen har du haft jordens otur, ringt fel nummer eller så står alla stjärnorna i universum på rad.
 

kajjan85

Medlem
Jag har ringt två gånger de tre senaste dagarna och kopplas fram inom en minut eller två efter att jag tryckt in mitt Eurobonusnummer. Har inte alls märkt av några som helst problem. Antingen har du haft jordens otur, ringt fel nummer eller så står alla stjärnorna i universum på rad.

Fel nummer - nix. Har nummret inlagt i mina kontakter och har ringt utan problem hur många gånger som helst förrut. Och jag kommer ju som jag skrev fram och knappar in mitt EB-nummer.

Jag har tidigare märkt exakt samma fenomen med deras kösystemet när jag ringt Tallinn. Detta har också uppmärksammats av andra medlemmar för ett tag sedan. Det känns som att man ibland hamnar snett i systemet och hamnar utanför kön på någon vänster. Nu hade jag nog oturen att detta hände ovanligt många gånger på rad innan jag blev kopplad rätt.
 

Tonton

Medlem
Jag delar din upplevelse. Haft jätteproblem att komma fram senaste dagarna. Försökt flera gånger och gett upp efter drygt 20 minuter. Då har jag ändå knappat in mitt EBDnummer.

Tillslut så ringde jag runt 01 inatt - då kom jag fram direkt och kunde få den hjälp jag behövde.
 

Gustav J

Ny medlem
Jag kommer inte heller fram i kön, har föröskt flera dagar, olika tider. Står i kö i 2 h sen avbryts samtalet. Hur lyckas jag nå dom så jag kan boka min första resa? Är det vanligtvis såhär? Känns sådär att det ska behöva vara såhär omständigt.
 

obs

Medlem
Jag kommer inte heller fram i kön, har föröskt flera dagar, olika tider. Står i kö i 2 h sen avbryts samtalet. Hur lyckas jag nå dom så jag kan boka min första resa? Är det vanligtvis såhär? Känns sådär att det ska behöva vara såhär omständigt.
Jag upplevde också att få vänta ett tag innan jag kom igenom till kundservice idag trots guld-status så jag tror att det har varit större tryck på kundservice idag än vanligtvis. Men det är inte första gång det händer hos SAS (och givetvis inte sista gång heller....). Kanske det kan ha att göra med blåsvädret (?)
 
Toppen