Senaste nytt

Omöjligt att komma fram till SAS kundtjänst via telefon

fcx

Medlem
Ringde igår en stund efter lunch. Beräknad väntetid var 19 minuter, men det tog drygt 20 att komma fram. Pratade med S som var trevlig och nyfiken på hur saker och system fungerade. Tyvärr så skulle jag inte boka någon ny resa just då, men det hade varit ett utmärkt tillfälle att göra det.
 

Axxo

Medlem
Bokade om en resa förmiddagen den 23 december, dom skulle återkomma med biljetter så fort det nya skatten var "uträknad" av en annan avdelning. Det kom en ändring i appen under helgen och försvann tidigt på morgonen den 27 december.
Ringer så klart kundtjänsten den 27 december för att se varför jag inte fått biljetterna, personen kopplar mig till en annan avdelning där dom jobbar med "uträkning" av skatter för att se vad som har hänt med biljetten. När jag väl kommer fram 1 timma senare så meddelar dom mig att dom inte kan hjälpa mig då dom inte allas jobbar med "uträkning" av skatter och att jag måste ringa tillbaka. Ringer tillbaka dagen efter då kan dom endast se en notering från den 23 december men inget har hänt, dom ber mig sitta lugnt i båten och vänta till nästa år... Nu idag så ringer jag och frågar och då kan agenten inte se något.... Jag bokar om igen... Ser direkt att det ändras i appen men han kan inte räkna ut skatten för han måste skicka detta vidare.. Jag frågar om jag kunde få detta bekräftat på sms men det kunde han inte. Nu håller vi tummarna att det går igenom..

Väntetid idag. cirka 70 min, ringde nåra sekunder efter 09:00.
 
Datapunkt från igår. Ringde 11.52, knappade in diamant, blev informerad om 50 min väntetid, åkte till Bauhaus och handlade, och exakt vid 50 min kom jag fram precis när jag lämnade bauhaus.
Samtalet tog ca 20 min och bokade resa till Rio (GIG) med TP i C till höstlovet 2022 för hela familjen (2+2). Inga problem att söka leg för leg, men hade redan kollat upp vilka flyg jag ville ha.
 

SK525

Medlem
Fick också "..minst en timme". Suttit 95 minuter i kön nu.... Testade just att ringa in från en annan telefon för att ha en backup ifall det bryts men fick beskedet att de inte kan ta in fler i telefonkön.
 
"Din beräknade vänta tid är ... minst en timme". Den var ny! Har knappat in EBD-nr :) Skulle gärna boka online istället men inte möjligt.

Edit: Samtalet bröts efter 50 min väntan.
Lustigt, jag ringde vid 10:30 och då var det 23 min kötid men kom fram efter 12 min. Jag ville boka en resa inom 3 dagar så jag valde det alternativet när jag fick det "Gäller ditt samtal en resa inom 3 dagar, tryck 1".

Har varit max 20 min kötid senaste 3 dagarna som EBD och framförallt väldigt bra personal samtliga samtal!
 

Roger007

Medlem
Nu går det inte alls att bli framkopplad på 08-797 40 40. Telefonkön är full. Kan man ringa på annat nummer när det gäller 2-4-1?
 
Toppen