Jag ställde samma fråga tidigare i år och fick då svaret att LOT tydligen gör det, men när jag nu kollar på deras hemsida så verkar det inte stämma.
Tror ärligt talat att SAS inte vill inför någon typ av business men har tvingats att inse att man inte får vara med i div Joint ventures om kollegornas busniess plötsligt blir economy/economy + på anslutningsflyg. Tror att detta var en av de viktigaste orskernaerna varför problemen med SAS och...
www.businessclass.com
Så jag håller med om att det är ytterst osannolikt att det införs en Business class och samtidigt behålls Plus. Det troliga (om detta genomförs) är ju att det handlar om ett namnbyte, seatblock, kanske något annat matkoncept, och högre priser.
Som vissa andra sagt så är jag inte alls positiv till detta. Visst, seat block är trevligt, men övriga ändringar ger jag inte mycket för. Jag föredrar servicen i Plus över det jag fått de gånger jag flugit LH i business intra-Europa.
Plus var en perfekt produkt för mig när den först introducerades (servering, flexibilitet, poängintjäning, pris). Nuvarande Plus är avsevärt sämre för mina behov, och blir det en ännu dyrare Business så kommer jag antagligen aldrig boka det. Men tyvärr så räknar jag inte heller med att SAS ska fatta alla sina affärsbeslut beroende på vad som passar mig allra bäst personligen, så vi får väl se.