Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

Sitter nu på en flugit ner till Berlin och pratade med personalen här.

Frän i höst blir det riktig businessclass på SAS. Blockade mittsäten och varma rätter. Han som jag pratade med viste inte riktigt när det sker, men sa att det är ett av kraven från AF/KLM.
Vem är det du pratat med? Något i besättningen? Någon sas person som råkade vara ombord?
Säger inte att du har fel, men den där informationen skulle jag inte ta som sanning förrän SAS faktiskt bekräftar det officiellt.

Och varför skulle det vara krav på varma rätter när KLM serverar kalla rätter i Business inom Europa?

Vem är det du pratat med? Något i besättningen? Någon sas person som råkade vara ombord?
Säger inte att du har fel, men den där informationen skulle jag inte ta som sanning förrän SAS faktiskt bekräftar det officiellt.

Och varför skulle det vara krav på varma rätter när KLM serverar kalla rätter i Business inom Europa?
Det var en i besättningen. Han var väldigt tydlig med att det kommer att ske, sen vet jag inte var hans information kommer ifrån. Han sa även att det kommer att bli 24-30 säten som är blockade för business och att det blir en gardin likt andra bolag mellan klasserna.

Givetvis är det rykten, innan det är bekräftat. Men jag hoppas hans rykten stämmer.

Jag har hört i princip samma sak från ombordpersonal. Vem vet hur sant det är men ingen rök utan eld.

Jag skulle framförallt utgå från att SAS åtminstone håller på att se över sitt servicekoncept om såna här rykten kommer igång. Vad som blir slutresultatet vet vi inte än.

Det var en i besättningen. Han var väldigt tydlig med att det kommer att ske, sen vet jag inte var hans information kommer ifrån. Han sa även att det kommer att bli 24-30 säten som är blockade för business och att det blir en gardin likt andra bolag mellan klasserna.

Givetvis är det rykten, innan det är bekräftat. Men jag hoppas hans rykten stämmer.
Det pratas och har ju bekräftats från SAS att man tittar på detta för att eventuellt ändra servicekoncept. Inget är ju dock bestämt ännu (vad man sagt).

Om det blir varm mat återstår väl att se. Att de skulle bli 24-30 säten låter osannolikt då en rad i så fall skulle ha Business på ena sidan och Economy på andra sidan. Den gardinen kommer bli väldigt konstig.

Hur ser det ut idag på AF/KLM? Har de en fast gardin med samma mängd Business platser på alla plan?

Enligt mig låter allt detta som något någon i kabinpersonalen har hört som ett rykte och sen dragit egna slutsatser från ryktet och nu berättar det vidare. Självklart kan det ju stämma, men ser det som otroligt att AF/KLM skulle ställa högre krav på SAS än vad de själva levererar.

Det pratas och har ju bekräftats från SAS att man tittar på detta för att eventuellt ändra servicekoncept. Inget är ju dock bestämt ännu (vad man sagt).

Om det blir varm mat återstår väl att se. Att de skulle bli 24-30 säten låter osannolikt då en rad i så fall skulle ha Business på ena sidan och Economy på andra sidan. Den gardinen kommer bli väldigt konstig.

Hur ser det ut idag på AF/KLM? Har de en fast gardin med samma mängd Business platser på alla plan?

Enligt mig låter allt detta som något någon i kabinpersonalen har hört som ett rykte och sen dragit egna slutsatser från ryktet och nu berättar det vidare. Självklart kan det ju stämma, men ser det som otroligt att AF/KLM skulle ställa högre krav på SAS än vad de själva levererar.
Osäkerheten är nog betydande i detta än så länge men antalet säten låter väl inte så märkligt att ange i ett spann givet olika maskiner i flottan?

Jag är inte odelat positiv, det företag som jag jobbar för (och många andra) har resepolicies som säger ’ingen business men möjligen premium economy’.
Det finns en tråd redan angående detta rykte: https://www.businessclass.com/forum...nföra-business-class-på-europa-linjer.105705/

Personligen behåller jag hellre plus för affärsklass stört omöjligt på jobbresor, plus har lägre prisskillnad och jag föredrar fyllig matlåda framför "fin" mat på porslin.

KLM och AF har flyttbar gardin såklart, men det finns alltid minst 1-2 rader även om de är tomma. KLM har särskilda säten rad 1-8 eller liknande. De har mer stoppning och mer benutrymme. När gardinen är på typ rad fyra säljer man resten av de särskilda sätena som premium. Vilket är vanlig eko men man sitter bättre. AF har samma säten i hela planet med samma benutrymme.

Däremot så försråe jag inte riktigt vad du menar med att det skulle bli en rad business och en rad ekonomi. Om besättningen pratade om 24-30 säten med 3-3 sits så blir det ju 4-5 rader. Om de pratade om antalet platser inkl seatblock är det 12-15 rader. Fint och jämnt delbart. Vissa flygplan har ju ingen rad 1DEF men det löser man väl tänker jag.

Hur ser det ut på short haul hos andra bolag, kan man tänka sig att Plus återstår i någon form? Dvs ingen gardin annars samma servicekoncept? Kanske stryker lounge-accessen dock och behåller den bara för C?

Men är ju alltid en extra komplexitet med tre kabinklasser över bara två.

Toppen