Senaste nytt

Nyhet: SAS Plus Cubes - ny servering i SAS Plus

martin1891

Medlem
Jag är inte så imponerad av den nya boxen. Fick en kyckling och quinoa sallad på NCE-OSL, det var gott men jag tycker att boxen är opraktiskt att ära ut. Massa plast som skall lyftas ut, öppnas och läggas åt sidan. Ganska "lite" mat med tanke på boxens storlek.
Hade gärna sett att bestiken kom vid sidan om för att göra plats för en förrätt i locket. 3/5 i betyg med plus för snyggga designen
 

011430121

Medlem
Hade gärna sett att bestiken kom vid sidan om för att göra plats för en förrätt i locket. 3/5 i betyg med plus för snyggga designen
Nu mera så är det dubbel uppsättning av bestick, de som ligger i lådan samt en klassisk bestick "påse" med kniv, gaffel, kryddor, savett, tandpetare, savett perfekt att tvätta bordet med, nu när duken är borta.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

AABack2ARN

Medlem
Har inte följt den här boxtråden då jag inte flugit SAS på ett tag. Men två flygningar nyligen gav mig äran. Nja med inriktining mot Nej! är nog betyget.

Att vi får göra frukosten själv ser jag nog som en fördel men boxen är opraktisk och det krävs mer plats på bordet än tidigare. På ett fullt flyg på rad 1 (där bordet inte riktigt hade den styrsel man kan önska sig) gled alla små saker runt omkring. Hade man haft mittenplatsen som avlastningsyta hade det nog fungerat ok. Att lägga brödet direkt på det äckliga bordet gör jag ogärna alltså gick den enda servett man fick åt till att fungera som tallrik. :( Kvaliten på maten kändes ok. Och det var riktig ost och skinka :)

Hemresan var någon form av lunch och här var det värsta IKEA-arbetet med alla små påsar och bitar. Att det sedan inte var så gott beror nog mer på min smak men något fänkålsbröd med kummin och något mer var inte speciellt gott var alla vi på rad 1 överens om. Och de enda bestick var de som låg i locket, dvs korta. Även denna gång var flyget fullt så avlastningsytan uteblev men i gengäld var det ett nytt plan så bordet var inte lika trött som på utresan.

Överlag tycker jag personligen detta var ett nedköp och en resa i Plus på ett proppfullt plan är långt i frånt glamoröst. Nya matkonceptet gjorde det inte bättre :(

Och ja jag är bitter :)
 

Agö

Medlem
Överlag tycker jag personligen detta var ett nedköp och en resa i Plus på ett proppfullt plan är långt i frånt glamoröst. Nya matkonceptet gjorde det inte bättre :(

Och ja jag är bitter :)
Flera år sedan jag slutade äta ombord när jag har en stolsgranne (och blir själv "arg" om stolsgrannen påbörjar ett kalas). Det är för trångt helt enkelt. Lådan de hade tidigare var inte bättre i det avseendet.
 

Left Turn

Medlem
Så de har alltså slutat med duken?! Trodde det var en miss i mitt fall men ser först nu på bilderna folk lagt upp att det inte finns duk på bordet. Dåligt! Vill inte heller lägga mitt bröd direkt på bordet. Får väl ta med extra papperstallrikar eller våtservetter för att tvätta av bordet innan måltid...:rolleyes:
 

Jönsson

Medlem
Man lägger väl ändå en servett på bordet om man nu vill ha brödet där? Alternativt behåller man maten i de öppnade förpackningarna. Varför ska man lägga brödet direkt på bordet? Det gör jag aldrig på en restaurang av något slag heller. Lite kreativ för man ju ändå vara. Servetter får man extra av CC. En servett finns i besttickpåsen. Den nya brödförpackningen kan säkert vecklas ut till en assiett också om man så önskar. Får testas.
 

AABack2ARN

Medlem
Man lägger väl ändå en servett på bordet om man nu vill ha brödet där? Alternativt behåller man maten i de öppnade förpackningarna. Varför ska man lägga brödet direkt på bordet? Det gör jag aldrig på en restaurang av något slag heller. Lite kreativ för man ju ändå vara. Servetter får man extra av CC. En servett finns i besttickpåsen. Den nya brödförpackningen kan säkert vecklas ut till en assiett också om man så önskar. Får testas.

Japp, med betoning på en (1) servett. Våtservetterna är också borttagna från den lilla påsen. Det var inga problem att få mer servetter men det tog väl nästan 10 minuter innan serveringspersonalen var tillbaka och jag hade fått min extra servett. Alltså måste man fråga om fler servetter omgående. Den gamla (frukost)lådan tyckte jag gav mer utrymme för att placera saker på olika ställen utan att lägga dem direkt på bordet.
 

Jönsson

Medlem
Japp, med betoning på en (1) servett. Våtservetterna är också borttagna från den lilla påsen. Det var inga problem att få mer servetter men det tog väl nästan 10 minuter innan serveringspersonalen var tillbaka och jag hade fått min extra servett. Alltså måste man fråga om fler servetter omgående. Den gamla (frukost)lådan tyckte jag gav mer utrymme för att placera saker på olika ställen utan att lägga dem direkt på bordet.
Ber av vana alltid om extra servetter direkt vid serveringen.
 
Man får ju alltid en servett vid serveringen, och sen finns det en extra i förpackningen med besticken. Ber dock alltid om en extra utifall att. Förstår inte heller problemet med brödet - det är bara att ha det i förpackningen det kommer i?

Det jag ogillar mest med de nya boxarna är förpackningen med olja, man blir alltid så jäkla kladdig när man ska öppna den. Den är alltid oljig på utsidan också, så det är svårt att öppna den.
 
Toppen