På väg hem ifrån palma i lördags natt, rostbiff med potatis och tomatmuffin. Mer spännande var de åskande molnen vi svängde runt, första gången jag sett åska ovanifrån.
Varför dessa förb****** plastmuggar jämt??
Ja, dom serverar med en separat "bestickspåse" med längre bestick nu. En liten förbättring... +1 på muffins, dom är bara konstiga, inte goda!I plus vill jag ha riktiga glas. Har de bytt ut besticken till längre? Förut låg de rätt korta inne i boxen... Någon mer än jag som inte tycker om "muffins-brödet"?
Fick en förklaring av en kabinchef, utresan från Skandinavien glas/glas till vin vid första serveringen, frågar passageraren efter vin efter matserveringar plastglas förutom till bubbelvin då det alltid skall vara glas/glas, plastglas till allt övrigt, resa mot Skandinavien samma som ovan men ser personalen att glas/glasen kommer att räcka så kan man servera glasen "så länge de räcker" .Varför dessa förb****** plastmuggar jämt??
Om det varit på 1C, kunde det varit jag...Jag har sett en yngling som satt på 1F fått en GT i glas/glas, men han charmade nog personalen så de gick ifrån instruktionerna.
Från Malaga är det väl redan idag spansk catering norrut?Jag undrar hur SAS service/måltider kommer att se ut från de nya baserna i London och Malaga. Om maskinen flyger London till Arlanda på returen kommer det då att vara mat som är lastad i London? Detta gör väl att cateringföretagen i Skandinaven förlorar några 1000 portioner att tillverka per dag?
Det kan stämma, det finns en tidsgräns hur länge maten fraktas på vägen ut, även i Barcelona, Las Palmas, Lissabon, Maldiverna måste maten cateras på ute destinationen för färd alla fall ARNoch OSLOm det varit på 1C, kunde det varit jag...
Yngling, charmig, du har stort självförtroende!
Från Malaga är det väl redan idag spansk catering norrut?
Jag har testat dem. De såg bättre ut än de smakade. Inte för att det var något fel på dem, de bara inte föll mig i smaken.småkakorna ( har någon sett dem)