Senaste nytt

Nyhet: SAS Plus Cubes - ny servering i SAS Plus

Provat det nya matkonceptet för första gången. Bra tycker jag! Maten (kyckling när jag åkte) var ett klart lyft. Mycket god och alldeles tillräcklig i mängd. Kuben kräver kanske lite vana men inget att egentligen klaga på. Sammantaget klart positivt.

I plus vill jag ha riktiga glas. Har de bytt ut besticken till längre? Förut låg de rätt korta inne i boxen... Någon mer än jag som inte tycker om "muffins-brödet"?

Varför dessa förb****** plastmuggar jämt??
Fick en förklaring av en kabinchef, utresan från Skandinavien glas/glas till vin vid första serveringen, frågar passageraren efter vin efter matserveringar plastglas förutom till bubbelvin då det alltid skall vara glas/glas, plastglas till allt övrigt, resa mot Skandinavien samma som ovan men ser personalen att glas/glasen kommer att räcka så kan man servera glasen "så länge de räcker" .
Jag har sett en yngling som satt på 1F fått en GT i glas/glas, men han charmade nog personalen så de gick ifrån instruktionerna.
Jag undrar hur SAS service/måltider kommer att se ut från de nya baserna i London och Malaga. Om maskinen flyger London till Arlanda på returen kommer det då att vara mat som är lastad i London? Detta gör väl att cateringföretagen i Skandinaven förlorar några 1000 portioner att tillverka per dag?
Varför jag undrar detta vet jag inte, blev bara en tanke. Tänker man vidare kommer SAS att frakta över hela sortiment av det Skandinaviska produkterna äppeljuicen, Mackmyra, ginen, chipsen, småkakorna ( har någon sett dem) o.s.v. detta måste bli en extra kostnad för logistik, kommer nog att synas i ett besparingsprogram 2019!

Jag har sett en yngling som satt på 1F fått en GT i glas/glas, men han charmade nog personalen så de gick ifrån instruktionerna.
Om det varit på 1C, kunde det varit jag... :)
Jag undrar hur SAS service/måltider kommer att se ut från de nya baserna i London och Malaga. Om maskinen flyger London till Arlanda på returen kommer det då att vara mat som är lastad i London? Detta gör väl att cateringföretagen i Skandinaven förlorar några 1000 portioner att tillverka per dag?
Från Malaga är det väl redan idag spansk catering norrut?

Om det varit på 1C, kunde det varit jag... :)
Yngling, charmig, du har stort självförtroende!
Från Malaga är det väl redan idag spansk catering norrut?
Det kan stämma, det finns en tidsgräns hur länge maten fraktas på vägen ut, även i Barcelona, Las Palmas, Lissabon, Maldiverna måste maten cateras på ute destinationen för färd alla fall ARNoch OSL

Varje flygning jag gjort i plus sedan nya konceptet introducerats har jag fått både småkakor och ringi. Dock på vissa flighter ingen varm handduk eller glas glas...

Toppen