Senaste nytt

Nyhet: SAS Plus Cubes - ny servering i SAS Plus

Dra bordsskivan mot dig. Utrymmet mellan bordskanten och stolen är då perfekt för att placera kuben i, lite på sniskan.

Testade igår och tack för ett verkligen smart tips. När kuben sitter i "sin hållare" är hela bordet ledigt och tyckte att det var väldigt stabilt utan risk att den åker iväg någonstanns.
b1911f98fc70af04f2cf0e8d0c7a33b3.jpg
2069ba31c2de645665fe23d2e13f4994.jpg

Precis min tanke. Även om lådorna ser väldigt snygga ut :)

Ja lådorna är otroligt små, inte ens i närheten av mätt. Och man har inte tillgång från något på GO vagnen heller. Senast blev jag förklarad för att den maten endast är för GO passagerare och att jag får nöja mig med det jag fått.

Finns ingen anledning för mig att boka plus längre om jag inte behöver flexibilitet. Synd tycker jag som EBG, har noll i mervärde med plus längre..

Ja lådorna är otroligt små, inte ens i närheten av mätt. Och man har inte tillgång från något på GO vagnen heller. Senast blev jag förklarad för att den maten endast är för GO passagerare och att jag får nöja mig med det jag fått.

Finns ingen anledning för mig att boka plus längre om jag inte behöver flexibilitet. Synd tycker jag som EBG, har noll i mervärde med plus längre..

Pratade med en av SAS äldre pursers i veckan angående kuberna. Hon hävdade att lådorna, trots allmänhetens uppfattning, rymmer exakt lika mycket mat som de gamla lådorna. När hon lastade så fick hon också in exakt samma antal serveringar som tidigare. Ingen som helst skillnad. Däremot hade hon ännu inte vant sig vid konceptet och tyckte att det nog var lite bökigare, framförallt när skräpet skulle samlas in, eftersom de ska skilja på plast och papper.

Personligen så blir jag mätt på en portion men det beror så klart på hur stora mängder mat man är van att äta. En flygmåltid i ekonomi har aldrig varit speciellt stor. Fast sitter man i plus så finns ju alla möjligheter att ta in kompletterade mat och dryck utan kostnad.

Pratade med en av SAS äldre pursers i veckan angående kuberna. Hon hävdade att lådorna, trots allmänhetens uppfattning, rymmer exakt lika mycket mat som de gamla lådorna. När hon lastade så fick hon också in exakt samma antal serveringar som tidigare. Ingen som helst skillnad. Däremot hade hon ännu inte vant sig vid konceptet och tyckte att det nog var lite bökigare, framförallt när skräpet skulle samlas in, eftersom de ska skilja på plast och papper.

Personligen så blir jag mätt på en portion men det beror så klart på hur stora mängder mat man är van att äta. En flygmåltid i ekonomi har aldrig varit speciellt stor. Fast sitter man i plus så finns ju alla möjligheter att ta in kompletterade mat och dryck utan kostnad.

BORDE finnas möjligheter ja, men tydligen så är det det gamla vanliga med vissa CC att de vägrar ge från vagnen..

Jag testade det nya konceptet i förrgår. Var mycket nöjd med maten, fick kycklingen. Var väldigt gott, kvaliteten jämfört med råvarorna tidigare var mycket bra. Blev mätt helt klart, tror det stämmer att det är lika mycket mat i dessa som det gamla konceptet, men man upplever det som mindre eftersom det är en kompakt kub. Det enda negativa var att besticken var något små/korta så svårt att nå maten längst ned, som flera skrivit. Annars nöjd. Jag åker inte plus för mat och dryck. Jag åker för att få mer eurobonuspoäng... :)

Det är verkligen inte acceptabelt.

Tyckte också det lät helt otroligt. Fick inte ens möjligheten att köpa mat utan bara nej. Blev riktigt sur på grund av det också!

Toppen