Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

palmen

Moderator
Fick hem brevet idag som informerade om ändringarna för SAS Amex. Hittar dock en mycket trevlig skrivelse för egen del vad det gäller förmånen att boka en resa med 50% rabatt för 1-2 personer.
"Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum". Förra året triggade jag min voucher på nyårsafton och utskriftsdatumet blev 1 januari, det borde betyda att den är giltig till 2015-12-31 och inte 2014-12-31.
 

Alf

Medlem
Fick hem brevet idag som informerade om ändringarna för SAS Amex. Hittar dock en mycket trevlig skrivelse för egen del vad det gäller förmånen att boka en resa med 50% rabatt för 1-2 personer.
"Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum". Förra året triggade jag min voucher på nyårsafton och utskriftsdatumet blev 1 januari, det borde betyda att den är giltig till 2015-12-31 och inte 2014-12-31.

Du måste ha mycket is i magen som vågar trigga vouchern på sista kalenderdagen.
 

palmen

Moderator
Du måste ha mycket is i magen som vågar trigga vouchern på sista kalenderdagen.

Nejdå, det var helt planerat att trigga den vid 15-tiden på nyårsafton. Så länge jag kan bevisa vilken dag jag gjorde köpet (flygresa hos SAS) så är det "inga" problem :). Nu hoppas jag på att den vouchern får lite längre livstid vilket den ska få enligt nya avtalet, om det inte blir en LH F eller liknande i mellandgarna :)
 
  • Gilla
Reactions: Alf

lillemannen

Medlem
Jag fick exakt motsatt besked för fem minuter sedan.

"Använd ditt gamla kort så mycket som möjligt redan nu så har du nog chansen att hinna få en andra voucher med Elite-kortet innan nyår"

Fick exakt samma svar i fredags. Dock skulle jag avvakta till 1 nov att teckna mig för att få ta del av förmånen då "gamla" Elite kostar 3500:- fram till 1 nov.
 

fcx

Medlem
Med tips från @Dr. Miles från en annan tråd (Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor tog jag och la fram dels texten i brevet från Amex om nya villkoren för kortet, dels texten på vouchern jag fick i år.

En sak som jag inte sett noteras tidigare är att man verkar ha tagit bort kravet på att resan ska starta och sluta inom norden.

IMAG3572.jpg IMAG3571.jpg
 

Henrik_B

Medlem
Wow, det var ju precis det jag väntade på! Om texten tolkas rätt borde ju det betyda att man nu kan boka en enkel eller retur vart som helst i världen med *A.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Wow, det var ju precis det jag väntade på! Om texten tolkas rätt borde ju det betyda att man nu kan boka en enkel eller retur vart som helst i världen med *A.

Att enkelresor är tillåtet står i själva brevet. Där står det i klartext att man nu får mixa klasser, göra enkelresa samt göra open jaw.
 
Toppen