Senaste nytt

Nya regler på Arlanda security ?

fcx

Medlem
Dock står det inget på de påsar man kan ta på plats? Så om de inte ser när man tar en kan de inte veta att det är just en enliterspåse man har?
När jag gått i pension så ska jag en dag boka en okynnesresa och ägna hela dagen åt att argumentera mot alla olika regler och påfund som security hittar på alldeles själva. MMX-ARN-AGH är nog rutten som ger mest valuta för pengarna.
 

Syversen

Medlem
Förra veckan hem från SFO ombads alla att lämna dator, necessär, zippåsar osv kvar i kabinväskan vid scanning. Första gången jag stöter på detta, verkligen smidigt.

På terminal 1 på ORD förra veckan var det så. Blev även tillsagd att klocka och bälte kunde stanna på. I terminal 5 var de en stund senare av helt annan åsikt. Oklart om det är maskiner och utrustning som skiljer eller attityd hos personalen.
 

Homer

Medlem
Medicin i vätskeform och sjukvårdsartiklar - Transportstyrelsen
Transportstyrelsen får ofta frågor om vad du får ta med ombord på flygplanet.
På den här sidan kan du läsa om medicin i vätskeform och sjukvårdsartiklar.
...
Reglerna ovan gäller medicin i vätskeform. Tabletter, pulver, medicin och kosttillskott i fast form
omfattas inte av reglerna och behöver därmed inte presenteras separat från ditt handbagage.
 

fcx

Medlem
Medicin i vätskeform och sjukvårdsartiklar - Transportstyrelsen
Transportstyrelsen får ofta frågor om vad du får ta med ombord på flygplanet.
På den här sidan kan du läsa om medicin i vätskeform och sjukvårdsartiklar.
...
Reglerna ovan gäller medicin i vätskeform. Tabletter, pulver, medicin och kosttillskott i fast form
omfattas inte av reglerna och behöver därmed inte presenteras separat från ditt handbagage.
Nu handlade inte inlägget explicit om det, men i ett antal länder (inklusive USA) så är det restriktioner på kosttillskott etc i pulverform i handbagaget.
 

Homer

Medlem
Det här är också ganska intressant

Ice
  • Carry On Bags: Yes (Special Instructions)
  • Checked Bags: Yes
Frozen liquid items are allowed through the checkpoint as long as they are frozen solid when presented for screening.
If frozen liquid items are partially melted, slushy, or have any liquid at the bottom of the container, they must meet 3-1-1 liquids requirements.

What Can I Bring? | Transportation Security Administration
 

011430121

Medlem
Toppen