Senaste nytt

Ny sida: Tjäna EuroBonus extrapoäng i butiker och restauranger

Instämmer i mångas beskrivningar ovan om personal som står som frågetecken när man påtalar att de har samarbete med Eurobonus. Var på Ulla Winbladh i helgen och där funkade det klockrent. Sjöpaviljongen har funkat efter långa samtal med personalen och Pontonen på N Mälarstrand gick inte alls. De erbjöd dock 10 % rabatt på notan som kompensation. Vad gäller det renodlade EB-kortet måste det beställas från SAS om man inte har ett sådant. Tyvärr började de ju skicka ut de värdelösa chipkorten som ska användas som "Travel Cash" (snacka om pengarna i sjön med den satsningen). Jag håller hårt i mitt "rena" kort, eftersom det även används vid tankning på Preem.

Jag använde kontaktformuläret som finns här: SAS EuroBonus
och fick svar på bara några minuter. De skulle dels kontakta den aktuella restaurangen och dels lägga in bevakning på efterregistrering av poängen så att poängen kommer in ifall personalen hade misslyckats. Bra jobbat så långt!

Jag tipsade också om att de kanske kunde börja dela ut lite skyltar med instruktioner till personalen som de skulle kunna ha bredvid kassaapparaterna och detta verkade de tycka var en mycket bra idé. Ingen aning om det bara var kundtjänstvänlighet eller om de faktiskt tyckte att det var en bra ide dock...

Någon som varit ute på restauranger i Sthlm och försökt få Eurobonus? Vilka är med på noterna om hur Eurobonus fungerar och vilka har inte koll på hur det fungerar? Jag var i december på Café Milano i centrala Stockholm. Dessvärre hade de ingen koll på hur de skulle gå till väga. Tillslut hittade de en i personalen som hade hört talas om Eurobonus och att man kunde få poäng hos dem, men hon sa också att "maskinen som skall registrera Eurobonus är sönder, men ge mitt ditt Eurobonusnummer så fixar jag allt i morgon", vilket jag tolkar som att hon inte riktigt visste hur hon skulle göra. Tråkigt nog har de ännu inte ordnat poängen, trots att jag kontaktat dem och manat på. Skall testa formuläret ovan som Jakob hänvisat till.

Någon som varit ute på restauranger i Sthlm och försökt få Eurobonus? Vilka är med på noterna om hur Eurobonus fungerar och vilka har inte koll på hur det fungerar? Jag var i december på Café Milano i centrala Stockholm. Dessvärre hade de ingen koll på hur de skulle gå till väga. Tillslut hittade de en i personalen som hade hört talas om Eurobonus och att man kunde få poäng hos dem, men hon sa också att "maskinen som skall registrera Eurobonus är sönder, men ge mitt ditt Eurobonusnummer så fixar jag allt i morgon", vilket jag tolkar som att hon inte riktigt visste hur hon skulle göra. Tråkigt nog har de ännu inte ordnat poängen, trots att jag kontaktat dem och manat på. Skall testa formuläret ovan som Jakob hänvisat till.
Jag var också på nån butik, Löplabbet tror jag. Där funkade inte heller deras maskin och de fick gå och hämta en som kunde detta. Han tog också mitt eurobonusnummer och jag fick poängen efter några dagar.
Iofs inte restaurang men är ju samma princip.

En liten uppdatering. SAS Loyal Solution Support horde av sig till mig med en lank där man skulle fylla i lite information, samt bifoga kopia på kvittot så skulle de manuellt tillföra poäng till mig. Så, äter ni på någon av restaurangerna eller handlar i butik kopplat till Eurobonus, se till att spara kvittot så att ni i efterhand kan registrera om restaurangen/butiken inte lyckas göra rätt.

Någon som varit ute på restauranger i Sthlm och försökt få Eurobonus?
Jag har besökt tre stycken, Sjöpaviljongen, Sth Fisk och Edsbacka Wärdshus och på alla ställen angav jag att mitt EB-nummer skulle registreras. Så skedde och därefter betalade jag med DC och fick poäng även där.

Hur många dagar kan det ta innan poängen syns på kontot?
Åt på Berns i helgen. Kortet drogs enligt instruktion men än syns inget på kontot.

Hur många dagar kan det ta innan poängen syns på kontot?
Åt på Berns i helgen. Kortet drogs enligt instruktion men än syns inget på kontot.
Från ett par dagar till 10 veckor oftast. Senast från Sjöpaviljongen kom poängen 4jan för ett besök den 10e dec. Posten bakdateras i poänghistoriken till datum för köpet så man kan få scrolla tillbaks några veckor för att se den.

• Gilla
Reactions: RB7
Måste ge en stjärna till Nalen restaurang när det gäller detta samarbete. 100 poäng per 100kr och personal som vet vad det handlar om och hur det fungerar. Finns till och med en liten skylt i baren om att man kan tjäna Eurobonus-poäng. Sist fick poängen in på kontot redan dagen efter! Blir fler luncher där framöver :)

Last edited:
Toppen