Senaste nytt

Ny sida: Tjäna EuroBonus extrapoäng i butiker och restauranger

Jag noterade att vissa butiker/restauranger undantar basmedlemmar från poängintjäning, har inte sett det förut:

IMPORTANT NOTE: We offer EuroBonus points for members with Silver, Gold, Diamond or Pandion cards

Till exempel denna:
sas.jpeg
 
Nu var jag på en restaurang i Göteborg för att äta lunch. Hela personalstyrkan såg ut som frågetecken när jag var där, och ingen hade hört talas om någonting som hade med Eurobonus att göra. Precis som vanligt med de här samarbetena - ingen vet något. Och istället för att jag går därifrån som en lite gladare kund med Eurobonuspoäng så går jag därifrån som en förbannad kund som aldrig kommer att gå tillbaka.

Jag noterar för övrigt att den lösning som SAS har är från LoyalSolution. Loyal Solutions – The power of simplicity

På deras förstasida finns följande text att läsa:

Increase your profits with an effective loyalty program
Here is how!
It's really not that complicated, it does however require empathy and effort on your part. A customer friendly loyalty program is a key component for any business wanting to improve customer loyalty and in turn sales and profits. Whether you want to improve the performance of your existing program, or you're starting from scratch, all you need to do is give your customer what she or he wants and expects:

1. A transparent and easy to understand program
Your customers will demand a program with relevant rewards and a transparent value proposition.
So this is what you must provide – we will help you.

2. Accrue rewards with every purchase / activity
Your customers will want to accrue rewards in all interactions and with every purchase. You must ensure that the level of rewards is attractive and targets achievable
- otherwise don't bother with a loyalty program!

3. Easy and relevant redemption options
This is where many programs fail. Redemption is "the moment of truth" for your program, and you must deliver slightly more than expected – every time. We will ensure that your program delivers on redemption.

4. Relevant one-to-one communication
Your customers expect relevant communication, and using the data available from your program and LoyalTfacts® enables you to deliver on this.

5. Your customer chooses the platform
You will be expected to provide 24/7/365 program availability on all platforms - we will help you achieve this.

At Loyal Solutions, we only know loyalty - and we walk the talk!
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Nu var jag på en restaurang i Göteborg för att äta lunch. Hela personalstyrkan såg ut som frågetecken när jag var där, och ingen hade hört talas om någonting som hade med Eurobonus att göra. Precis som vanligt med de här samarbetena - ingen vet något. Och istället för att jag går därifrån som en lite gladare kund med Eurobonuspoäng så går jag därifrån som en förbannad kund som aldrig kommer att gå tillbaka.
Om ingen vet något testa bara att dra ditt Eurobonuskort först och sedan betalkortet...
 

Canadien

Medlem
Nu var jag på en restaurang i Göteborg för att äta lunch. Hela personalstyrkan såg ut som frågetecken när jag var där, och ingen hade hört talas om någonting som hade med Eurobonus att göra. Precis som vanligt med de här samarbetena - ingen vet något. Och istället för att jag går därifrån som en lite gladare kund med Eurobonuspoäng så går jag därifrån som en förbannad kund som aldrig kommer att gå tillbaka.
Jo, samma sak för någon vecka sedan på Sjöpaviljongen i Alvik, servitörerna var som frågetecken, till slut lyckades de hitta ägaren som löste det. EB-kortet måste ju dras i kassan, inte i kortterminalen som de drar runt med i lokalen.
 
Om ingen vet något testa bara att dra ditt Eurobonuskort först och sedan betalkortet...

Jo, samma sak för någon vecka sedan på Sjöpaviljongen i Alvik, servitörerna var som frågetecken, till slut lyckades de hitta ägaren som löste det. EB-kortet måste ju dras i kassan, inte i kortterminalen som de drar runt med i lokalen.

Personalen försökte dra kortet överallt där det var möjligt att läsa magnetkort men det verkade inte hjälpa. Det går ju inte att ha ett system som är så urbota korkat upplagt så att inte personalen förstår det.
 

jumbooze

Medlem
Personalen försökte dra kortet överallt där det var möjligt att läsa magnetkort men det verkade inte hjälpa. Det går ju inte att ha ett system som är så urbota korkat upplagt så att inte personalen förstår det.
Tidigare när jag använde mitt kort så var det bara att dra det i betalterminalen först, står nekat eller liknande och sedan betala som vanligt, gjorde så även de senaste gångerna men nu så lyser poängen med sin frånvaro...
 

famhanssons

Medlem
Om ingen vet något testa bara att dra ditt Eurobonuskort först och sedan betalkortet...
Här uppstår ett delproblem då det renodlade EB kortet är någonting jag inte använder (vet ej ens var det är) utan alltid kreditkorten som har mitt EB nummer i sig och det enda som behövs när jag flyger.
 

Canadien

Medlem
Här uppstår ett delproblem då det renodlade EB kortet är någonting jag inte använder (vet ej ens var det är) utan alltid kreditkorten som har mitt EB nummer i sig och det enda som behövs när jag flyger.
Ja, då har du diskvalificerat dig själv. För denna tjänst funkar ej kreditkorten med EB enligt villkoren.

"Möjlighet till dubbla poäng
För att tjäna poäng måste ett EuroBonus-kort utan betalningsfunktion registreras i butikens betalterminal. Genom att sedan betala med ett kombinerat EuroBonus- och betalkort (American Express, MasterCard, Diners eller Travel Cash) tjänar medlemmar poäng två gånger. Antalet EuroBonus-poäng per 100 SEK varierar mellan 30-100 Extrapoäng."

SAS EuroBonus-poäng nu även i butiker och restauranger – SAS
 
Toppen