Senaste nytt

Ny sida: Tjäna EuroBonus extrapoäng i butiker och restauranger

Nej, du får beställa ett rent eurobonuskort, göra enkelt i din profil på SAS sida.

Du skall dra ditt "rena" fysiska EB-kort först. Därefter drar du ditt Amex eller MC.

Då får du poängbonus från butiken + poängen/kr från Amex/MC.

Spara kvittot, går inte köpet/poängen in kan man efterregga det. Så missar du dra kortet, kan du efterregga, då skall du skicka in bild på kvittot.

Tack tillber båda för snabba svar!
Får beställa ett EB-kort snarast, är några få poäng bort från EBG och tänkte vänta tills dess men får la ta ut ett Silver tills vidare.
 
Du skall dra ditt "rena" fysiska EB-kort först. Därefter drar du ditt Amex eller MC.

När man dragit sitt bonuskort, ska man då trycka röd eller grön? Minns inte hur jag gör, men efter det nekas köpet och kassören eller kassörskan måste slå in beloppet på nytt. Sen fick jag bonus.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

samet

Medlem
När man dragit sitt bonuskort, ska man då trycka röd eller grön? Minns inte hur jag gör, men efter det nekas köpet och kassören eller kassörskan måste slå in beloppet på nytt. Sen fick jag bonus.

Jag har bara gjort det på något enstaka ställe i Gbg. Då stog det ogiltigt kort, sedan satte jag i MC, betalade och klart. Inga gröna eller röda, inte slå in beloppet igen.

Antagligen olika utfall med olika terminaler.
 

mha321

Medlem
Jag har bara gjort det på något enstaka ställe i Gbg. Då stog det ogiltigt kort, sedan satte jag i MC, betalade och klart. Inga gröna eller röda, inte slå in beloppet igen.

Antagligen olika utfall med olika terminaler.
Ja det är det normala tillvägagångssättet.

Funktionen bygger på att EB-kortet går in som försök på betalning (och misslyckas). Sedan har man ett system där man i efterhand går in (automatiserat så klart) och tittar på alla misslyckade transaktioner, och matchar numren där mot EB-nummer.

Det är också det som gör att det inte fungerar med ett kombinerat kort. Då kommer faktikska MC/Amex-numret läsas av, och betalningen lyckas.

Det är inte direkt det smidigaste sättet att hantera det.. Det kan nog finnas en del integrerade system där den faktiskt kan veta om att det händer och skicka ut beloppet igen, men i alla de fall där det är en "vanlig" kortläsare som de slår in beloppet manuellt på, så lär det alltid bli att slå in det en gång till efteråt.
 

M.K

Medlem
Nu börjar poängen ramla in från förra veckans eskapader i Bergen. Både poängen från utläggen via TW samt restaurangpoängen och utresan har redan kommit. Sjukt egentligen att jag tjänat mycket mer på en ensam-middag med ”Diablo” biff än två flygningar i plus. :)

35DF894D-D94C-44C8-A790-67D4AF319E33.jpeg


Jag rekommenderar fortsatt mexikanska restaurangen Salsa när Ni har business i Bergen. 250p/100Nok är fantastiskt bra och poängen har postats snabbt utan problem vid bägge mina besök.
 
Last edited:
Toppen