Nu tillbaka efter semester har jag checkat in på Hotel Norge by Scandic i Bergen. Det här hotellet är by far det bästa Scandic jag bott på än så länge. Frukostbuffén är utan dess like när man ska jämföra med de svenska hotellen i alla fall.
Vid incheckning i torsdags kom jag strax efter 20:00 och fick då ett rum på 6e våningen (av 10 möjliga). Schysst rum, utsikt mot torget vilket var trevligt. Dock var detta rummet inte speciellt bra städat då det låg en större mängd långt hår i duschen på golvet som man totalt missat. Gick ner direkt och bad om att få byta rum vilket jag efter lite tid fick (Väldigt stressad trainee som var helt ny). Hotellet var dessutom helt fullbelagt sa han då det är skolstart i Norge på måndag så alla föräldrar är i stan för att flytta dit sina ungar.
Rummet jag nu fick var mindre och mer klaustrofobiskt som hade en vägg utanför fönstret. Han i receptionen bad mig dock att återkomma på söndag då beläggningen skulle bli mindre.
Gick så leds till receptionen strax efter 15:00 på söndag och de fixade direkt ett "Spacous Superior room" uppe på 7e våningen med utsikt mot torget igen.
Uppmärksammade även att Scandics medlemsavdelning fortsätter att briljera då jag bad receptionen igår att lägga in mitt Finnair-nummer så jag kunde "dubbeldippa". Hon bakom disken säger: Det är redan fixat ser jag här.
Haft problem med att tidigare hotell missar detta, eller gör fel så medlemservice sa att de skulle hålla koll på mina framtida bokningar, uppskattas!
Bifogar lite bilder på frukost samt sista rummet jag flyttades till i söndags.
Värt att nämna är att de kommer in och "städar" rummen varje dag här utan tillsägelse i receptionen. De byts handdukar, sängen bäddas osv. Det känns ändå helt rätt med tanke på prisbilden detta hotell ibland kan ligga på.
Gluten och veganska "dessertbordet"
Visa bifogad bild 132914
Bageribordet, det här bordet har man undvikit mycket. Gör inget bra för midjemåttet kan jag säga....
Visa bifogad bild 132915
Visa bifogad bild 132919 Visa bifogad bild 132917
Visa bifogad bild 132918 Visa bifogad bild 132916
Rum nr 3 - Mycket större och rymligare än de tidigare "Classic Double" som jag hade innan.
Visa bifogad bild 132920