Senaste nytt

Ny långlinje med SAS ska annonseras i september 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
7400 km är väl maximal räckvidd. Köpenhamn till Seattle är 7800 km som exempel så det är uteslutet. Minneapolis är 6850 km.

PHL. Är det ens möjligt att SAS börjar flyga där de inte kan ha en mängd transferpassagerare? Jag vet inte, undrar bara. Skall bli spännande att se. Hejar på MEX!
Möjligt är det absolut, men då krävs att alla som flyger dit har det som destination. I USA är det främst NY, LA, SF, MIA, FLL som kan bära en linje utan transfer passagerare.

Jag kastar in DEN som ett alternativ - tex flyger AF dit men inte KLM (vad jag vet i alla fall). Stor stad med en ung befolkning, ca 3 milj invånare i 'stor-Denver', tillräckligt off för att vara beroende av en del flygfrakt vilket borde ge ett bra bidrag till ekonomin för rutten. Gångavstånd till Vail, Breckenridge etc för de som vill åka skidor (för övrigt väldigt bra skidåkning och valuta för pengarna om man kan tänka sig att brassa eget käk)

Lite osäker på avstånd så möjligen för långt för en 321LR

Jag kastar in DEN som ett alternativ - tex flyger AF dit men inte KLM (vad jag vet i alla fall). Stor stad med en ung befolkning, ca 3 milj invånare i 'stor-Denver', tillräckligt off för att vara beroende av en del flygfrakt vilket borde ge ett bra bidrag till ekonomin för rutten. Gångavstånd till Vail, Breckenridge etc för de som vill åka skidor (för övrigt väldigt bra skidåkning och valuta för pengarna om man kan tänka sig att brassa eget käk)

Lite osäker på avstånd så möjligen för långt för en 321LR

För långt för A321, den har max 4000 miles, det är 4900 miles.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen