Senaste nytt

Ny långlinje med SAS ska annonseras i september 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det som gör Usa så intressant för Sas? Det kan väl inte vara turister som blir jätteglada över att kunna åka direkt till Seattle utan att behöva byta till inrikesflyg på någon annan av Sas destinationer i Usa? Är det affärsresenerärerna som drar hela linjen? Rent generellt tycker jag att Usa är ganska billigt jämfört med Sas andra (få) longhauls.

För SAS kan inte konkurrera så bra med långdistanstrafik mot Turkish, Gulf Airlines, LHG och till och med LOT i andra riktningar. USA är en stor ursprungs- och destinationsmarknad som SAS tycker är bekväm.

, SAS will introduce a new seasonal route between Oslo and New York (JFK), enhancing transatlantic connectivity.
Jag vet inte om det har informerats här på BC, SAS kommer att flyga med A321 både på EWR och JFK från OSL det betyder att SAS ökar med ca. 60-70 stolar per dag till NYC från OSL

Jag vet inte om det har informerats här på BC, SAS kommer att flyga med A321 både på EWR och JFK från OSL det betyder att SAS ökar med ca. 60-70 stolar per dag till NYC från OSL

Dom kommer alltså fortsätta flyga till EWR från ARN? Blir ju Inge vidare transfer möjligheter till andra städer i USA därifrån. Hade gärna sett ett byte till JFK.

Dom kommer alltså fortsätta flyga till EWR från ARN? Blir ju Inge vidare transfer möjligheter till andra städer i USA därifrån. Hade gärna sett ett byte till JFK.
Skyteam från EWR i november: Mexico City, Atlanta, Boston, Cincinnati, Detroit, Minneapolis, Raleigh-Durham, Salt Lake City, (och Paris, Arlanda, Oslo, och Copenhagen).

Grattis SAS ni går verkligen från klarhet till klarhet….

Först nedgradering till Skyteam och sedan nedmontering av Arlanda. Mycket här handlar om longhoul men det är även en minsking till LHR som drabbar mig personligen.
Överväger BA framöver.
Tror man övervärderar varumärket SAS men jag kan såklart ha fel

Ja du Tobbe! Det bor faktiskt 4 miljoner i mälardalsregionens pendlingsområde! Öresundsregionen är inte ett pendlingsområde för ingen pendlar Lolland-Blekinge. Bara Skåne-Själland är det. Men tack för dina trevliga och kunniga inlägg om SAS.

Ja du... Jag bor själv i Blekinge och vet flera som pendlar till Köpenhamn veckovis härifrån. Så vi räknar absolut att vi tillhör Öresundsregionen. Å mer eller mindre alla som ska ut i världen reser från Kastrup. Vi flyger till Stockholm om vi ska till Stockholm, Norrland eller Norge/Finland.

Jag gillar Stockholm på alla sätt men skandinaviens centrum är mycket mer Köpenhamn.

I Stockholm med en flygradie på 1h når du ca 10 miljoner potentiella passagerare.

I Öresundsregionen och 1h flygradie från Kastrup når du ca 100 miljoner potentiella passagerare och det är betydligt lättare att få tyskar mfl att flyga in och byta på Kastrup än till Stockholm.

Grattis SAS ni går verkligen från klarhet till klarhet….

Först nedgradering till Skyteam och sedan nedmontering av Arlanda. Mycket här handlar om longhoul men det är även en minsking till LHR som drabbar mig personligen.
Överväger BA framöver.
Tror man övervärderar varumärket SAS men jag kan såklart ha fel
Vad tycker du alternativet till "nedgradering till Skyteam" hade varit när man stod på konkursens rand? Skyteam är en mindre allians men inte nödvändigtvis sämre.

Nedmontering av Arlanda diskuteras friskt här i tråden :) Se mina (och andras) tidigare inlägg om att man väl borde flyga där det är lönsamt.

Minskning till LHR förvånar också mig lite (Hur mycket är minskningen? Jag har inte läst om detta tidigare) eftersom där finns Virgin Atlantic - men återigen kan vi bara gissa eftersom vi inte har tillgång till samma passagerardata som SAS har.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen