Fast mycket har ju hänt på 17 årCopenhagen - Dubai? Hej och hej då redan.
I 2007:
SAS – first in Scandinavia with direct connection to Dubai - SAS
www.sasgroup.net
Fast mycket har ju hänt på 17 årCopenhagen - Dubai? Hej och hej då redan.
I 2007:
SAS – first in Scandinavia with direct connection to Dubai - SAS
www.sasgroup.net
Möjligen skulle den kunna funka som turistdestination under vinterhalvåret. Brukar flyga via Abu Dhabi, typ 10 mil söderut när jag ska till Bangkok. Passerade där i slutet av juni och passerade Doha runt 10:e juli. Ingen vettig människa åker dit för att njuta av sol och värme under 3-5 månader under sommarhalvåret. Är man ute under dagtid vill man bara in i ett luftkonditionerat utrymme. Har däremot passerat där i december, då är det helt ok. Men Etihad flyger ju till Abu Dhabi, Emirates till Dubai och Qatar till Doha, dom lever väl på transferpaxSer liksom inte vilka marknadsandelar SAS kan kapa åt sig där. Kan Skyteams linjenät för dåligt, men Seoul ser ut som en rimlig gissning, om det blir Asien. Taipei bubblare?Copenhagen - Dubai? Hej och hej då redan.
I 2007:
SAS – first in Scandinavia with direct connection to Dubai - SAS
www.sasgroup.net
Ja, men det inkluderar mycket fler flyg idag med flygbolag från Turkiet och Gulf Cooperation Council länder som betjänar Europa-Dubai än 2007. Och även olika lågprisflygbolag flyger sådana rutter nu.Fast mycket har ju hänt på 17 år
Är Kinamarknaden verkligen orättvis? NjaTråkigt absolut men mest rimliga ur många aspekter. Ska man ta Anko på orden är det en ”Skyteamhub” som gäller (vilket också såklart är mest logiskt). Asien har ju Rysslandsproblematiken och stendöd samt orättvis Kinamarknad. Sydamerikas enda hub är inte direkt glödhet där landet är i fritt fall och ett bolag som verkar vara i ungefär samma skick. Nairobi säger sig självt. Saudi… tror det bara inte. Med tanke på konkurrensen gällande transfer och landet i sig har jag svårt att se att det kan löna sig. Skulle möjligtvis vara om deras allmänna hybris gör att de får för sig att typ subventionera en linje. Varför de nu skulle få för sig för nåt sådant…
Fast SAS flyger redan dit (även om det är en paus just nu), så Beirut kan knappast räknas som en ny långlinjeBeirut är navet för SkyTeam-medlemmen MEA. Den nya rutten blir inte Copenhagen/Stockholm/Oslo-Beirut.
Ivf inte samma villkor för tillfället…Är Kinamarknaden verkligen orättvis? Nja
Men annars slår du huvudet på spiken, det finns inte så många Skyteam hubs runt om precis.
Vietnam airlines funderar på CPH sa de i marsJag tänker främst Ho Chi Minh city. Sky Team hub där Vietnam Airlines kan ta en vidare till Australien, Kina, Taiwan, Sydkorea, Indonesien mm.
Alternativt kan man tänka sig Hanoi. Kanske att man alternerar däremellan.