Senaste nytt

Ny långlinje med SAS ska annonseras i september 2024

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej. det tror inte jag. Jag tycker dessutom att ytterligare en till till Nordamerika hade varit oerhört tråkigt. Undantaget Mexiko.
Jag tror att det bär av till Asien (ej Mellanöstern) eller Sydamerika.
Tråkigt absolut men mest rimliga ur många aspekter. Ska man ta Anko på orden är det en ”Skyteamhub” som gäller (vilket också såklart är mest logiskt). Asien har ju Rysslandsproblematiken och stendöd samt orättvis Kinamarknad. Sydamerikas enda hub är inte direkt glödhet där landet är i fritt fall och ett bolag som verkar vara i ungefär samma skick. Nairobi säger sig självt. Saudi… tror det bara inte. Med tanke på konkurrensen gällande transfer och landet i sig har jag svårt att se att det kan löna sig. Skulle möjligtvis vara om deras allmänna hybris gör att de får för sig att typ subventionera en linje. Varför de nu skulle få för sig för nåt sådant…

Vad tror vi om Dubai? OK avstånd för en A321, borde vara en del affärsmän men även turister som tröttnat på Gran Canaria. Förvisso knappt några transit pax och hård konkurrens från Emirates. Med vettiga flygtider kan jag dock se att det är värt ett försök

• Gilla
Reactions: Gus
Vad tror vi om Dubai? OK avstånd för en A321, borde vara en del affärsmän men även turister som tröttnat på Gran Canaria. Förvisso knappt några transit pax och hård konkurrens från Emirates. Med vettiga flygtider kan jag dock se att det är värt ett försök

Jag tror du svarade på din egen fråga. Dubai i en narrowbody med SAS servicekoncept i konkurrens med vad som redan finns förefaller mycket osannolikt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen