Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Det stämmer. Du har läst det på Bonusfeber: "Toaletterna har blivit lite mindre och har nu bara ett fönster fram, men fortfarande jämförbara med andra bolag. Helt OK. De har också blivit dekorerade med nya motiv på väggarna."

• Gilla
Reactions: FFS
God morgon, jag har inte läst igenom alla inlägg i tråden så jag ursäktar om denna fråga lyfts redan.

Denne Eric Viking har Twittrat sedan den 25/11 (ca 70 dagar sedan) och börjar väl närma sig sin
"grande inspection" innan den är tillbaka i service rutan..

Men så till min fråga, kommer samtliga SAS longhaul maskiner genomgå (en och en) samma långa process
för uppgradering (låt oss sig att Eric är tillbaka inom 14 dagar)... Uppåt 3 månader, någon som vet??

Det skulle ju innebära krast, att alla är uppgraderade någon gång först under 2017.....Just innan A350, 2018
skall premiera i SAS flotta......

Nyfiken, så slå en retur om ni vet.

Axelzon

God morgon, jag har inte läst igenom alla inlägg i tråden så jag ursäktar om denna fråga lyfts redan.

Denne Eric Viking har Twittrat sedan den 25/11 (ca 70 dagar sedan) och börjar väl närma sig sin

Men så till min fråga, kommer samtliga SAS longhaul maskiner genomgå (en och en) samma långa process
för uppgradering (låt oss sig att Eric är tillbaka inom 14 dagar)... Uppåt 3 månader, någon som vet??

Det skulle ju innebära krast, att alla är uppgraderade någon gång först under 2017.....Just innan A350, 2018

Axelzon
Tanken är att det ska gå betydligt fortare. Vad jag läst är att det varit förseningar på leverans av stolar som gjort att det tagit lite extra tid. Sen tar det med största sannolikhet längre tid att fixa första planet än sista när de som utför jobbet har fått lite rutin på att byta SAS-stolar mm.

Förhoppningen är nog att det ska gå fortare och fortare att renovera maskinerna. (Ska alla göra C-check btw?) Men jag misstänker att det kommer att ta en del tid innan det är klart.

Axelzon
Ifølge SAS skal det tage ca. 1 måned at installere den nye kabine i et fly.

Vad ska vi ha en uppfattning om? Nya kabinen? Tror ingen här vet mer än vad seatmap visar, men den kan man inte lita helt på heller. Det kan ändras många gånger innan slutet av mars.

Toppen