Senaste nytt

Ny dress code på SAS

Nej? Det står att tatueringar är tillåtna. Det står inte alla tatueringar är tillåtna och du kan vara säker på att Z-tatueringar, vit makt eller andra tatueringar inte kommer att få visas. Det är inte rocket science. Ett företag bestämmer vad som är okej och inte som en del av uniformen.
Jag som trodde det var relativt nyanserat att skriva "gråzon", däri placerar jag (och förmodligen inte särskilt många andra) inget av det du skriver. Din position är onödigt aggressiv, och ditt exempel med "diskret delfin på handleden" påvisar att du kanske helt enkelt missförstod vad jag skrev. Läst fel, inte Hachans exempel.

Jag kan förtydliga med några exempel på vad jag menade med "gråzon": texter, citat, abstrakta motiv, motiv av välkända personer/fenomen, personuppgifter på anhöriga, etc. Precis som nämnts i tråden tidigare öppnar detta för att SAS måste göra en skarp gränsdragning i något där tydliga gränser är svåra att definiera.

Last edited:
SAS har säkert inte noggrant reflekterat över alla de farhågor som lyfts fram i den här tråden (och många fler), utan de tyckte bara det ligger i tiden att tillåta vilka synliga tatueringar som helst. :p

Jag som trodde det var relativt nyanserat att skriva "gråzon", däri placerar jag (och förmodligen inte särskilt många andra) inget av det du skriver. Din position är onödigt aggressiv, och ditt exempel med "diskret delfin på handleden" påvisar att du kanske helt enkelt missförstod vad jag skrev.

Jag kan förtydliga med några exempel på vad jag menade med "gråzon": texter, citat, abstrakta motiv, motiv av välkända personer/fenomen, personuppgifter på anhöriga, etc. Precis som nämnts i tråden tidigare öppnar detta för att SAS måste göra en skarp gränsdragning i något där tydliga gränser är svåra att definiera.

Delfinen var inte mitt exempel, det var någon annan.

Som sagt, jag är ganska säker på att SAS har tänkt på det.

Du får skicka in en synpunkt till kundtjänst!

SAS har säkert inte noggrant reflekterat över alla de farhågor som lyfts fram i den här tråden (och många fler), utan de tyckte bara det ligger i tiden att tillåta vilka synliga tatueringar som helst. :p
Försöker du säga att SAS tänker igenom sina policy-ändringar? Nej såklart detta har tänkts igenom, men jag tror det ändå kommer vara folk som drar en ärt i näsan.

Förlåt att det blir off-topic, men vad är ett israeliskt kors? Korset är en kristen symbol medan Israel är en judisk stat.

Vad gäller tatureringar är jag inget fan av dem och allra värst är ansiktstatueringar - som det väl är fritt fram att ha till SAS-uniformen nu. Inte för att det är en deal breaker när jag väljer flygbolag.
Tror inte SAS anställer någon med ansiktstatueringar. Vidare har jag inte sett någon i serviceyrket med sådant.

Tror inte SAS anställer någon med ansiktstatueringar. Vidare har jag inte sett någon i serviceyrket med sådant.
Man kan ju redan vara anställd på SAS och skaffa sig ansiktstatueringar...

Huruvida man sett någon i serviceyrken med ansiktstatueringar eller inte beror nog på vart man brukar gå. Servitrisen vid dagens lunch hade tårar tatuerade i ansiktet.

En del av Swiss-personalen har loggan i fejset... :p

lx1.png lx2.png

Toppen