Senaste nytt

Ny dress code på SAS

Kan inte en djurgårdare hantera att någon har en MFF-tatuering på sig ska man nog inte vistas i samhället alls.

Jag tolkar det som att du inte träffar stockholmska fotbollsfans speciellt ofta?

Nåväl, jag tolkar det mer som en oförarglig proxy för något annat mer otrevligt.

Jag tror hursomhelst att det här primärt handlar om att SAS vill ha fler att välja på och att de inte tror på några problem bland kunderna. End of story.

Om fler hade läst - och framför allt lyssnat på nyhetsinslaget från SR P4 Stockholm, så kunde många inlägg i den här debatten ha kunnat undvikas.
Läst och förstått? Vi jobbar inte så här på forumet.

Bra att det är tydligt vad de menar.

Alla dessa klowner med 88, MAGA och diverse mer eller mindre tydliga symboler som byts ut på löpande band.
Jag tycker du krånglar till det. De som har den typen av uttryck i sina tatueringar lär inte dela företagets värdegrund heller och då ska de inte heller vara anställda. Det är som jag ser det inte tatueringen utanpå kroppen som är det avgörande utan det som finns innanför kroppen, d v s i huvudet. Jag tror SAS är inne på samma linje i och med den nya klädkoden.

Att folk har så heta känslor om något så basalt som klädkod är lite fånigt. Varje gång jag luftar mina tankar på att det borde vara höga pumps och kjolar som slutar strax under naveln som gäller, så ska HR komma med en massa åsikter om mina preferenser.

Jag tycker du krånglar till det. De som har den typen av uttryck i sina tatueringar lär inte dela företagets värdegrund heller och då ska de inte heller vara anställda. Det är som jag ser det inte tatueringen utanpå kroppen som är det avgörande utan det som finns innanför kroppen, d v s i huvudet. Jag tror SAS är inne på samma linje i och med den nya klädkoden.
Vad är SAS värdegrund nu?

Är det inte momentet of truth längre?

Riv pyramiderna!

Toppen