Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Pratade också med kundtjänst eftersom jag var osäker på reglerna, min brytpunkt är 1/5 och har ca 95K baspoäng idag. Svaret var att jag blir EBD om jag får ihop 100k före 1/5

Ja fast det är ju inte så konstigt, din period löper till och med efter de inför nivån och så klart att om du får ihop 100K innan dess att du får EBD, precis som alla andra.
Det som diskuteras är ju att vissa får EBD retroaktivt och då är det tydligen bara folk som har period från i Februari eller Mars 2013 t.o.m 31 Jan 2014 / 28 Feb 2014 som får det, inte andra.

Vad tror ni? Är gränserna för EBD strikta eller kommer det ha betydelse var man bor? Tidigare var väl EBP allokeringen påverkad av det, dvs det fanns en kvot för DK etc..

Vad tror ni? Är gränserna för EBD strikta eller kommer det ha betydelse var man bor? Tidigare var väl EBP allokeringen påverkad av det, dvs det fanns en kvot för DK etc..

Reglerna för EDB lär vara strikta (med undantag för statusmatchning), men kan ju förstås ändra sig i framtiden beroende på hur många som når dit.

För mig är de nya reglerna för Silver lysande! :)
Då jag endast flyger lite nu och då och uteslutande betalar mitt kort "själv" så får man väl bara tacka å ta emot att det blev enklare att behålla Silver.

Ända orsaken till att jag har flugit ihop Silver kort på SAS är ju Business check in, lysande tycker jag då man åker själv eller med familj. Att man nu oxå slipper in i det "heligaste", SAS loungerna, (om än under endast vissa perioder) är ju ännu trevligare.

Har man ej *A Gold kort sen tidigare så tror iaf jag att detta kanske gör att personer som jag, som ej reser så mycket i tjänsten satsar på några resor till för att få tillgång till Silver förmånerna.
Med tanke på hur "små/enkla" kraven är att få Silver så tycker jag fördelarna är toppen.

I och med detta så lär nog jag fortsätta att flyga med SAS som mitt "moderbolag" och någon gång nu och då "prassla lite på sidan om" och testa andra bolag.:p
Vem vet, kanske jag oxå en vacker dag står där å speglar mig i ett vackert SAS Guld/Diamant kort...:cool:

Diamantnivån tolkar jag på samma sätt som EBS och EBG, dvs när du möter kriterierna så får du nivån. EBP är en nivå som du inbjuds till beroende på hur mycket du över en treårsperiod har spenderat på resor med SAS. Där gäller det att ligga topp 2000....

I mitt mail i dag morges sto det gull... noe som overrasket meg ettersom jeg hadde 102K (godt beregnede) poeng når min periode utløp 31. januar, og jeg etter det som har kommet fram skulle være innenfor EBD. Venter nå på feedback fra SAS kundeservice.

Hmm, kan detta vara ett steg i upplägget mot en framtida försäljning? Dvs matcha statusnivåer mot andra *host* tyska *host* program som finns…? Alt få in fler medlemmar i eb för att höja värdet på hela klabbet?

Förstår inte varför SAS inte kör en rekryteringskampanj i samma veva som lanseringen av nya nivåer.
Bjud in x antal ny medlemmar och få x antal poäng

Hmm, kan detta vara ett steg i upplägget mot en framtida försäljning? Dvs matcha statusnivåer mot andra *host* tyska *host* program som finns…? Alt få in fler medlemmar i eb för att höja värdet på hela klabbet?

Om någon skulle få för sig att matcha enligt nedan så kanske jag kan tänka mig att häva min bojkott mot "ett visst tyskt bolag":
EBS -> FTL
EBG -> SEN
EBD -> HON

:) :) :)

Toppen