Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Ja kanskje det hadde hjulpet om Businessclass.no/se hadde kontaktet SAS og tatt opp dette temaet.. Jeg vurdere å sende mail til noen høyt opp i systemet selv! Ikke fordi det er så ekstremt viktig for meg, men pga prinsippet..

Jeg snakket med sas på chat i dag, og da svarte de" Man måste ha 100.000 poeng eller mer i den period som april 2014 innfaller under för att bli uppgraderad til Diamond".
Jeg syntes dette virker lite gjennomtenkt..

Ännu ett exempel på att de som svarar i kundtjänst/chat inte har en aning om vad dom pratar om...

"Den nya Diamondnivån introduceras formellt 1 april men EuroBonus kommer till en viss del även titta retroaktivt, framförallt handlar det om medlemmar med en kvalificeringsperiod som startade 1 februari 2013 eller senare och som under denna period uppnådde någon av kvalificeringskraven för Diamond, även om poängsaldot hunnit nollställas innan 1 april 2014."

Mvh
/NotRyan

Nei det er sant som du sier, det stemmer ikke overens. Det virker som de ikke har blitt helt enige om reglene selv inad i SAS..

Själv har jag kvalificeringsperiod från Nov och räknar med att få diamond i mitten av april.
Det man hade kunnat göra, på ett enkelt sätt, är att ta de som har över 100.000 poäng den första april, för de senaste 12 månaderna och ge dom diamantkort.

För min del har det ingen betydelse om eller när jag får diamantstatus. Det är mest en rolig grej.

Kul för alla er som hade tur när ni signade upp i Jan, Feb & Mars, grattis! :)

Tyvärr som jag fruktat fick jag ett mail där det ståd raka motsatsen, ingen diamant och att de hoppas jag blir glad för mina nya Guld förmåner. Trots att man flugit långt över kraven varje år i minst 3-4 år i rad.

Tack för det SAS :rolleyes:

Jag fick också samma mail & det är faktiskt lite tragikomiskt. Blev EBG efter att ha varit EBP efter förra perioden, tror inte jag återkvificerar mig för EBP då jag reser mindre nuförtiden.
Detta till trots har jag 106 legs, flög väl in ca 175 000 baspoäng så jag garvar mest.
Är helt garanterad Diamond iom att jag har TP Unlimed som jag har förnyat i 2014. Så jag tror bara att SAS skickar ut mail helt urskiljningslöst!

För min del hade EBD gärna kunnat ha fri access på fast track (oavsett flygbolag) och en fri/rabatterad upgrade per år. För min del blir det EBD 1/5 senast.

Fick också mejlet :)
Period löper 1 feb - 31 jan.
Flög in 110.000 baspoäng förra perioden.
Blev överraskad då enligt samtal med kundtjänst i går skulle jag behöva börja om från början och flyga ihop 100 000 + den nya perioden som startades för ett par dagar sedan.

Pratade också med kundtjänst eftersom jag var osäker på reglerna, min brytpunkt är 1/5 och har ca 95K baspoäng idag. Svaret var att jag blir EBD om jag får ihop 100k före 1/5

Som sagt, redan på morgonen så framgick det av Jacobs text att dom som har uppnått gränsen inom kvalificeringsåret och har kvalificeringsår från Februari 2013 skulle få EBD.... Svaret du får här stämmer oftast bättre än svaret från SAS kundtjänst för medlemmar...

Mvh
/NotRyan

Toppen