Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Kul för alla er som hade tur när ni signade upp i Jan, Feb & Mars, grattis! :)

Tyvärr som jag fruktat fick jag ett mail där det ståd raka motsatsen, ingen diamant och att de hoppas jag blir glad för mina nya Guld förmåner. Trots att man flugit långt över kraven varje år i minst 3-4 år i rad.

Tack för det SAS :rolleyes:

Så det är alltså bara grundpoäng, dvs poäng man flugit in, som ger levling?

Jag använder mitt EBB Master Card för att shoppa vilket ju ger poäng att flyga för men alltså inte ett EBS? Eller har jag fattat fel? Är rookie på EB så förlåt en dum fråga. Blir till att flyga lite mer 2014 helt enkelt! ;)

Sofia helt korrekt, det är bara baspoäng som räknas sådant som du flyger in inklusive kabinbonusen som du har beroende nivå.

Köp via ditt MC är inte statusgrundande. Det hade varit för enkelt då.

sembl ja det hade väl det. Men men, jag får ju flyga för mina köpe-intjänade poäng. DET gör de väl ingen skillnad på iaf? Poäng som poäng när man ska boka bonusresa väl?

sembl ja det hade väl det. Men men, jag får ju flyga för mina köpe-intjänade poäng. DET gör de väl ingen skillnad på iaf? Poäng som poäng när man ska boka bonusresa väl?

Det är helt korrekt, du kan använda dina EBs oavsett hur du tjänat dem till både hyrbil, flyg, uppgraderingar och hotellnätter.

Jag tycker därför det är enklare med BAs där man får Tier Points som är status grundade + Avios som du får via flyg eller Visa eller via Hilton etc.

Eftersom SAS nu även kör en "värva vänner till EB-kampanj" (500p per vän, max 12 vänner) så lottar jag nu ut mitt silverkort bland mina 1800 polare på Facebook om de signar upp och gör en resa med SAS innan den 30 mars. Känner jag mina facebookvänner rätt så kommer intresset vara svalt (jädra Norwryan-kramare…).

Sist SAS hade den här kampanjen så fick jag inte med nån. Hade då inget att locka med, men jag tror som sagt inte att det kommer göra någon skillnad.

Toppen