Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Du får betala bränsletillägget, vilket du slipper om du åker med SAS, i övrigt är det ungefär samma poängpriser, se awardchart...

Star Alliance award chart - SAS

Du ringer SAS och bokar, 0770-727 727.

Mvh
/NotRyan

Ah, så då måste man ringa SAS.
Man hade haft stora förhoppningar att det fanns någon länk där man kunde boka själv och se tillgängliga platser.
Per idag, om man bokar vanlig biljett till Thailand, så får man bara upp Air China. Jäkla bökigt tycker jag. Har SAS även lagt ner sina vinterturer?

Nåja, då känns det knepigt att planera på arbetstid om man måste ringa och höra om tillgång till bonusplatser.

Fråga: Vad betyder “Utökad tillgång på bonusresor”?

Svar: Om våra ordinarie bonusresor är slut, men det fortfarande finns plats kvar på planet, så kan Diamant-/Guldmedlemmar ändå boka resor till ett fast poängpris. Guldmedlemmar erbjuds dessa biljetter på SAS Europadestinationer och Diamantmedlemmar på samtliga SAS-linjer över hela världen.

Hur tolkar ni det här? Ett fast poängpris, är det samma pris som idag eller får man betala ett påslag utöver dagens pris för att SAS ska släppa till fler platser?

Bara dina närmaste vänner alltså. . ;)

Hehe. Well, det är bara folk jag nån gång haft någon sorts kontakt med. Om det så bara är via ett jobbmail.

Fått in två intressenter så här långt! Varav den ena såklart missade "det finstilta" i att man inte fick vara medlem sen tidigare. Och då hade jag redan skickat inbjudan. Tror inte att jag kommer komma upp till tolv pers ändå.

«Det nye Diamondnivået introduseres formelt 1.apri, men EuroBonus kommer til å vurdere sine medlemmer i et retroaktivt lys.
Dette stemmer tydeligvis ikke. Jeg hadde over 150.000 poeng i min forrige kvalifiseringsperiode, men får allikevel ikke Diamond.
Skal man «straffes» for å ha «feil» kvalifiseringsperiode?

«Det nye Diamondnivået introduseres formelt 1.apri, men EuroBonus kommer til å vurdere sine medlemmer i et retroaktivt lys.
Dette stemmer tydeligvis ikke. Jeg hadde over 150.000 poeng i min forrige kvalifiseringsperiode, men får allikevel ikke Diamond.
Skal man «straffes» for å ha «feil» kvalifiseringsperiode?

Tycker verkligen ni som har detta problem ska kontakta kundtjänst. Vi vet inte om det är den tekniska lösningen som gör att ni ej blir EBD eller om det är ett faktiskt policybeslut att ni inte ska få det

Den stora massan flyger inte mer än 5t/r om året så givetvis är det prio hos SAS att knyta till sig dessa kunder. Många som har det resmönstret flyger nog idag med DY.

SAS bryter ju samarbetet med nextjet på en rad destinationer och startar egen produktion via Danska jettime, tex Visby-Arlanda.
Hur många statligt anställda kommer inte få SAS silver bara på den linjen ?

Jeg snakket med sas på chat i dag, og da svarte de" Man måste ha 100.000 poeng eller mer i den period som april 2014 innfaller under för att bli uppgraderad til Diamond".
Jeg syntes dette virker lite gjennomtenkt..

Tycker verkligen ni som har detta problem ska kontakta kundtjänst. Vi vet inte om det är den tekniska lösningen som gör att ni ej blir EBD eller om det är ett faktiskt policybeslut att ni inte ska få det

Jag har kontakta kundtjänst via email, om inget svar inom en vecka så ringer jag. Men det verkar rätt tydligt att det är ett policy beslut. Vet inte hur det skulle kunna vara en teknisk detalj, dom har ju skrivit tydligt att det bara gäller EB medlemmar som har kvalificering period som utlöper i JAN/FEB eller MAR. Vilket imo är väldigt unfair och orimligt!

Jag tror att man vill få folk som är en bit inne i sin period att göra mileage runs pga. "ha-begäret" och även få dem som har period som löper ut i Jan/Feb/Mar att göra det genom att garantera dem Diamond om de hinner 100K innan dess.

Men får se vad de svarar mig (om de gör det).

Kanske BC.se har en bra kontakt till Eurobonus/SAS och kan ta upp detta problemet med dem på lite högre nivå? NI lyckades ju ganska bra med Guld kampanjen i höst ;)

Toppen