OSL_Commuter
Medlem
Jag tycker att det är en spännande utveckling med Diamond-nivån, och jag kommer att uppnå nivån från starten. Förmånerna känns väl helt OK om än inget direkt spektakulärt. Jag inser att jag är en drömmare ... men jag kan inte låta bli att tänka att det hade varit kul med någon form av särskild Diamond-förmån/specialbehandling på flygplatserna. T ex en särskild och lite separerad incheckningsdisk (med röd matta....) på CPH/ARN/OSL, att boarding startar med (bara) Diamond-medlemmar, en dedikerad Diamond-värd(inna) på plats i loungen som kan hjälpa Diamond-medlemmar lite extra om det dyker upp behov av det..... Det hade inte krävts mycket men något sådant hade kunna lägga till en upplevd "guldkant" på flygupplevelsen.
Sen när det gäller SAS lounge-struktur: Nu när redan Plus-passagerare har lounge-tillgång och det inte finns business class intra-Europe längre skulle man kunna "uppgradera" den betydligt mindre och exklusivare gruppen som åker (long-haul) business class och samtidigt separera Diamond från Gold. Då kunde man primärt i CPH ha en "bas-lounge" för Plus och Gold och en "högre" lounge för Diamond och long-haul business class, som skulle kunna göras lite finare och mer exklusiv. Ja nu far jag iväg med lite galna idéer kanske...
Håller med om att det är en spännande utveckling & att det är kul att det händer något. Angående dina förslag, så glöm inte att det fortfarande finns en nivå över detta, EBP & EBD blir relativt "vanlig". Så det blir inte så "speciellt" som du kanske önskar.
Så den perk som blir användbar är tilgång på awardresor.