Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Flög FLL-EWR med UA i economy för ett par veckor sen och då var det i alla fall okej med 4-5 kilos övervikt just pga att jag hade EBG.

Notera dock att det är incheckande bolags regler som gäller. Så även om du har 3 x 23 på utresan med SAS, så gäller UAs biljettregler för Star Gold på returen om du inte checkar in på en flygplats som trafikeras av SAS. Och UA har precis stramat åt sin allowance för guldmedlemmar utanför Mileage Plus vad jag vet.

Kanon ju, var har du fått den infon? Kanske kan hänvisa till dig, hehe :D.

Det står ju i artikeln.... :)

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar - vi sammanfattar nya SAS EuroBonus 2.0 - BusinessClass.se

"Den nya Diamondnivån introduceras formellt 1 april men EuroBonus kommer till en viss del även titta retroaktivt, framförallt handlar det om medlemmar med en kvalificeringsperiod som startade 1 februari 2013 eller senare och som under denna period uppnådde någon av kvalificeringskraven för Diamond, även om poängsaldot hunnit nollställas innan 1 april 2014."

Mvh
/NotRyan

Ja det är ju kanon men jag tänker inte chansa på att det står nån sur paragrafryttare i incheckningen. Så märkligt att man får ta med sig 69kg om man släpar på tre väskor men bara 23kg om man bara vill ha en.

Du kan ju fråga CC eller grabbarna på rampen vad de tycker om en 69 kg (och hur de kommer att behandla en sådan). Många axlar har sabbats när check in glömmer heavy tag.

Mina 1 x 19 och 1 x 34 kg blev 2800 DKKr i avgift (egentligen vägde den 36 kg så de två litrarna med glögg fick incheckningen :))

Typiskt, vilken tabbe man gjorde när man för 12 år sedan signade upp i November som nu då tydligen är "fel" månad.
Tycker det är helt otroligt att SAS inte tittar på samtliga medlemmar senaste år. :confused:

Jag förstår att ni som har period som slutar tidigare än 31/12-13 är besvikna men som med allting så måste man börja någonstans. Tycker ändå att det är generöst av SAS att ta med tidigare än 31/3-14. Dessutom så verkar det som både du och fler därtill inte har några svårigheter att nå 100.000 vilket gör att ni kommer att få Diamond vad det lider. Omöjligt att få alla nöjda vid en förändring.

Det är inte speciellt konstigt. Det är ju enklare att hantera tre kollin som väger 20 kg än ett kolli som väger 60.
Ja och det är enklare att hantera 4 kollin som väger 15 kg än ett som väger 100 kg :)

Nämen seriöst, var fick du 60 ifrån? Jag menade att man borde få ta med 1 väska med maxvikten 32kg som i Business, dvs om man bara väljer att ta 1 väska istället för 2 eller 3.

Givetvis begär jag inte att de ska hantera väskor tyngre än 32.

Last edited:
Jag förstår att ni som har period som slutar tidigare än 31/12-13 är besvikna men som med allting så måste man börja någonstans. Tycker ändå att det är generöst av SAS att ta med tidigare än 31/3-14. Dessutom så verkar det som både du och fler därtill inte har några svårigheter att nå 100.000 vilket gör att ni kommer att få Diamond vad det lider. Omöjligt att få alla nöjda vid en förändring.

Jag är en av de "stackars" medlemmar som börjar perioden i november.
Får jag tillgodoräkna min förra period så blir jag glad, får jag inte det så är det inte hela världen.
Att kunna säga "titta vad jag har" imponerar inte på så många människor, om dom inte hänger på detta forum. Och hänger dom på detta forum så blir dom inte så imponerade ändå, eftersom det är en stor del som fixar diamond status.

Jag kan inte riktigt se vilka fördelar jag har som diamond medlem, mer än att någon annan kan få ett guldkort av mig. Men det gör ju bara att det blir trångt i longen ;)

Toppen