Du kan ju fråga CC eller grabbarna på rampen vad de tycker om en 69 kg (och hur de kommer att behandla en sådan). Många axlar har sabbats när check in glömmer heavy tag.
Uppenbarligen var jag väldigt otydlig... Se förra inlägget
Du kan ju fråga CC eller grabbarna på rampen vad de tycker om en 69 kg (och hur de kommer att behandla en sådan). Många axlar har sabbats när check in glömmer heavy tag.
Notera dock att det är incheckande bolags regler som gäller. Så även om du har 3 x 23 på utresan med SAS, så gäller UAs biljettregler för Star Gold på returen om du inte checkar in på en flygplats som trafikeras av SAS. Och UA har precis stramat åt sin allowance för guldmedlemmar utanför Mileage Plus vad jag vet.
Enligt sas.se så är det som så att det är det första bolaget som sålt biljetten på utresans regler som gäller för hela resan när man åker till USA.
Att poängen inte går ut så länge man är EBD är en grej som i varje fall jag uppskattar. Men hur är det tänkt att funka? Säg att jag idag som EBG har en bunke poäng spridda med 1-5 år till förfall, och blir EBD vid lanseringen men trillar ner till EBG igen om säg två år.
Får då alla mina innestående poäng 5 års giltighet från den dagen jag blir EBG?
Eller läggs tiden med EBD till förfallodatum, ungefär som mitt saldo hade "pausats"?
Eller, i värsta fall, gäller de ursprungliga förfallodatumen?
Typiskt, vilken tabbe man gjorde när man för 12 år sedan signade upp i November som nu då tydligen är "fel" månad.
Tycker det är helt otroligt att SAS inte tittar på samtliga medlemmar senaste år.![]()
Jag gissar att alla poäng får 5 års livslängd från den dagen du förlorar EBD status.
Ett liknande system finns hos ANA Mileage Club och JAL Mileage Bank.
Kanon ju, var har du fått den infon? Kanske kan hänvisa till dig, hehe.
Vi fattar - du är sur för att du inte får EBD från dag 1.
Att gnälla över en gränsdragning som SAS gjort känns som något en 3 åring skulle göra. Någonstans måste de dra gränsen och nu har de gjort det vid Februari. Om ditt år löper nov-okt så är du ju inte ens nära!