Jennifer95
Medlem
Tror viktigast för dig o familjen är att ha koll på vad för spendnivå ni har samt om ni har behov av voucher direkt eller inte. Voucher-spend räknas på kalender år, så om ni vill ha en voucher i år (som går ut Dec 2025), behöver ni spendera 150k+45k (Antar att det är 45k på andra kortet för kampanjen; samt minns inte exakt slutdatum på kampanjerna).Många grymma svar här på kort tid, Tack!
ska försöka summera ihop mina funderingar och tankar utifrån dessa svar, lite det ni skrev som jag redan tänkte fast nu fick jag än mer kött på benen.
Alla 3 kampanjerna ger 20 000 status poäng oavkortat per kort. Det är inte kampanj specifikt.
Men det som skiljer dem åt är status eller bonus poäng - Finns det någon gyllene regel här kring vad man bör föredra? nu förstår jag att 90 000 eller som det står i kampanj 3 som jag inte kände till 100 000, är en rejäl mängd poäng. Läste någonstans bästa kampanjen sen 2018 typ, så det är väl det som fick mig att tänka om kring kortet.
Det var ju sen det där med att kombinera kampanjer som blir det intressanta. Självklart förstår jag att andra här inne vill bjuda in mig för att själv få poäng, så har jag gjort med andra poäng i livet ej kreditkort.
Emil123 gav ett intressant inlägg om att först haka på 90 000 kampanjen och skippa extrakort och sen dela nytt kreditkort till sambon. Då har vi två kreditkort - med 12 månaders krav på medlemskap, a 6000, 12000 totalt.
90 000 poäng kampanjen har "handlar för minst 45 000 kr t.o.m. 31/1 2025. "
vet inte vad den där dela 100/60 har för krav på sig, så blir det ja, typ 90 på nästan 4 månader. Det kan vi klara av tror jag. Men går det att kombinera på det sättet?
och viktigaste frågan, hur länge räcker poängen? Vad händer om det är för mycket poäng, hur ska man hantera den här nya världen med två kort ist.
Fungerar det att lägga Curve ovanpå som betalmedel för vissa online betalningar, eller måste detta kortet vara det första kortet?
Är alla köp, prenumerationer, fakturor, abonemang etc poänggrundande och räknar upp till isf 90/45 ?
Tack!
Såg nu att det går ut 31/1-2025. Så försök tajma betalningar till efter nyårsskiftet så samlar ni på fler vouchers under 2025 istället
Att använda Betalo eller liknande för att få upp spend är också väldigt vanligt bland folk som inte når vouchers med "vanlig" spendering. Betala några 2-3% avgift för att få en voucher är inte hela världen!
Sen tillbaka till valen:
90+100+60k poäng ifall ni söker själva (Icke beroende av annan person).
100+100+60k ifall du blir rekryterad (efter 24/9) men måste då lita på annan person + riskerna som kommer med det.
Personligen hade jag gått på första valet, såvida ni inte redan har en kompis som har Elite!
Last edited: