Senaste nytt

Ny Amex Elite-kampanj om 90 000 poäng, ansök senast 9 oktober 2024

Finns det någon risk att man inte kan ta del av 90k poäng erbjudandet ifall man signade upp sig med länken som postades här på forumet tidigare?
Pratade med Amex support (eng) som sa att det inte spelade någon roll om man gjorde via mailet man fick eller någon annan url men vill gärna vara säker...

Finns det någon risk att man inte kan ta del av 90k poäng erbjudandet ifall man signade upp sig med länken som postades här på forumet tidigare?
Pratade med Amex support (eng) som sa att det inte spelade någon roll om man gjorde via mailet man fick eller någon annan url men vill gärna vara säker...
Tror inte det är något problem. Har själv signat upp med samma länk som jag även gjort vid tidigare tillfället och alltid fått poängen som utlovat.

Om ni vill maximera och har råd samt kan hantera spendkraven så skulle en av er kunna signa upp nu för 90k dealen. Viktigt att inte ta extrakort för partnern. Sedan vid 23/9 så värvar den personen den kvarvarande partnern till 60k/100k kampanjen.

Då får ni 250k poäng för 12k, vilket är en väldigt bra deal. Får ni sedan ihop 2 vouchers eller åker med SAS till USA så räcker poängen gott och väl, även för Skyteam-partners.

Men det innebär som spendkrav på förmodligen 90k fram till Januari.
Hej! Nyligen medlem, går rakt på sak med min första fråga på forumet:
Jag har signat 90k dealen och har redan 150kkr spend (första 2-4-1 intjänad). Går det dock fortfarande att värva idag?

Hittar nämligen inte när 60k/100k-kampanjen går ut? I sådana fall blir det som du skriver trevliga poäng 90+60+100 (+spend på partners kort för att bocka av spendkraven).

Tack till alla som utförligt förklarar i tråden❤️

Jag passade på att skaffa SAS AMEX Elite kortet igen i samband med 90 000 poängskampanjen. Jag skaffade även ett extrakort till flickvännen. Vi har nu tillsammans spenderat mer än 45 000 kronor på två månader på korten.

1. Räknas även extrakortets spendering upp till 45 000 kronor för bonusen på 90 000 poäng?

2. När registreras välkomstbonusen på ens konto? Jag kan fortfarande inte se att 90 000 poäng ska föras över när jag loggar in på AMEX app trots att vi spenderat mer än 45 000 kronor.

Nuvarande kampanjen med 60k poäng, verkar ju bara gälla om "vännen" skaffar Platinum eller Elite (jag har Elite). Vet någon vilka poäng som gäller om "vännen" skaffar SAS Amex Premium?

Har avhandlats många gånger senaste kampanjerna, du kan inte bjuda in ”neråt”. Elite och Platinum är likställda så de kan bjuda in till varandra men du kan inte bjuda in till Prem som Elite/Plat.

Toppen