ekf
Medlem
Och här är länken, ifall den skulle ”försvinna” igen: https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/sas-eurobonus-elite/?ieep=05MC2993&cpid=100537334Den verkar vara tillbaka nu (om den nånsin var borta), såg den på sas hemsida nyss.
Och här är länken, ifall den skulle ”försvinna” igen: https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/sas-eurobonus-elite/?ieep=05MC2993&cpid=100537334Den verkar vara tillbaka nu (om den nånsin var borta), såg den på sas hemsida nyss.
Jag personligen hade väntat till 24/9 och blivit värvad för att få 100k signup. Det ger en riktigt bra skjuts i starten av poängsamlandet och om du tjänar in en 2-4-1 räcker det till en longhaul business tor för två. Men du får väga det mot hur mycket du värderar EBG - det är också en riktigt bra deal!Hej, lite ny i denna världen. Aldrig hoppat på flyg poängs världen. Men såg denna kampanj och tänkte att det kanske är dags.
Vill bara ställa några kontroll frågor till er som är insatta då jag blivit lite snurrig av att det cirkulerar flera kampanjer och olika poäng.
90 000 poäng låter ju bra. Men om jag förstår det rätt är dom inte nivågrundande.
Sen står det i två andra trådar att man kan få nivå grundande poäng
- SAS Amex Elite bjuder in till Elite - båda får 25000 nivåpoäng (minst Guld)
- Uppgradera till SAS Amex Elite få 30 000 EB-poäng eller Premium få 10 000 EB-poäng (September 2024)
För kontext, vi har idag remember card och extra kort, så delar på 1. Vi spenderar tillräckligt för att ta del av kampanjen utan att bli återbetalningsskyldiga.
Vi har även ett barn på 2 år, och planerar alla 3 att åka till USA nästa sommar.
Ska vi bara hoppa på 90 000 poängs kampanjen och tuta o köra med det nya kortet, skaffa extra kort och samla poäng där ist för att använda remember rakt av?
Eller finns det något jag missar som vi borde göra för att maxa nivåer för att nå ex. guld medlem snabbare? Eller ska en av oss dela kort till den andra, Elite kampanjen, efter ha skaffat 90 000 poängs kampanj kortet.
Med tanke på årskostnaden på 6000 , är det något man bör tänka på som nybörjare?
Tack för svar!![]()
Hej,Hej, lite ny i denna världen. Aldrig hoppat på flyg poängs världen. Men såg denna kampanj och tänkte att det kanske är dags.
Vill bara ställa några kontroll frågor till er som är insatta då jag blivit lite snurrig av att det cirkulerar flera kampanjer och olika poäng.
90 000 poäng låter ju bra. Men om jag förstår det rätt är dom inte nivågrundande.
Sen står det i två andra trådar att man kan få nivå grundande poäng
- SAS Amex Elite bjuder in till Elite - båda får 25000 nivåpoäng (minst Guld)
- Uppgradera till SAS Amex Elite få 30 000 EB-poäng eller Premium få 10 000 EB-poäng (September 2024)
För kontext, vi har idag remember card och extra kort, så delar på 1. Vi spenderar tillräckligt för att ta del av kampanjen utan att bli återbetalningsskyldiga.
Vi har även ett barn på 2 år, och planerar alla 3 att åka till USA nästa sommar.
Ska vi bara hoppa på 90 000 poängs kampanjen och tuta o köra med det nya kortet, skaffa extra kort och samla poäng där ist för att använda remember rakt av?
Eller finns det något jag missar som vi borde göra för att maxa nivåer för att nå ex. guld medlem snabbare? Eller ska en av oss dela kort till den andra, Elite kampanjen, efter ha skaffat 90 000 poängs kampanj kortet.
Med tanke på årskostnaden på 6000 , är det något man bör tänka på som nybörjare?
Tack för svar!![]()
Tänker bjuda in en kollega till 60/100 och sen att hon bjuder in sin sambo till samma så får de 260k poäng. Det borde man väl hinna?Om ni vill maximera och har råd samt kan hantera spendkraven så skulle en av er kunna signa upp nu för 90k dealen. Viktigt att inte ta extrakort för partnern. Sedan vid 23/9 så värvar den personen den kvarvarande partnern till 60k/100k kampanjen.
Då får ni 250k poäng för 12k, vilket är en väldigt bra deal. Får ni sedan ihop 2 vouchers eller åker med SAS till USA så räcker poängen gott och väl, även för Skyteam-partners.
Men det innebär som spendkrav på förmodligen 90k fram till Januari.
Hej,
Välkommen till denna värld - med lite tid och jobb så lär detta bli en extremt bra Return On Investment för dig.
Det finns egentligen tre (3) olika kampanjer just nu för SAS Amex Elite. Detta är givet att du inte har eller har haft något AMEX-kort senaste 12 månaderna.
Kampanj 1: Blir du inbjuden till Elite (via någon som har elite-kortet) så kan du får 25 000 statuspoäng, vilket är utöver de 20 000 statuspoäng man får som vanligt via AMEX elite kortet. Du får alltså 25 000 extra statuspoäng med denna kampanj som tar dig till EuroBonus Guld. Den som bjuder in dig får också 25 000 statuspoäng.
Kampanj 2: Om du ansöker själv via AMEX/SAS, utan inbjudan, så får du 90 000 bonuspoäng. Detta är extremt bra och kan nästan ta dig till USA/Asien med SAS utan någon två-för-ett kupong. Sedan får du 20 000 statuspoäng som vanligt via elite-kortet (alltså inget kampanj-specifikt).
Kampanj 3 som startar efter 24/9: Blir du inbjuden till SAS Amex Elite via någon som har elite-kortet så får du 100 000 Bonuspoäng. Detta tar dig till USA/Asien i business, och om du har 2f1 kupong så kan ni flyga två pers för dessa poäng. Den som bjuder in dig får 60 000 bonuspoäng.
Värderar du status så kan du hoppa på kampanjen där någon bjuder in dig nu. Värderar du bonuspoäng mer så kan du vänta till 24 sep för att bli inbjuden, alternativt signa upp själv via SAS/AMEX och få 90k.
ALLA välkomstpoäng (statuspoäng eller bonuspoäng) har ett krav på att uppnå en viss spend inom 3 månader ungefär. Det brukar vara 45000kr man måste uppnå. Kan vara 30000kr för kampanj 1. Osäker.
Absolut en riktigt bra deal enligt mig förutsatt att ni uppnår spendkravet på båda korten. Jag hade kört på det förslaget för att få 250k bonuspoäng.Emil123 gav ett intressant inlägg om att först haka på 90 000 kampanjen och skippa extrakort och sen dela nytt kreditkort till sambon. Då har vi två kreditkort - med 12 månaders krav på medlemskap, a 6000, 12000 totalt.
90 000 poäng kampanjen har "handlar för minst 45 000 kr t.o.m. 31/1 2025. "
vet inte vad den där dela 100/60 har för krav på sig, så blir det ja, typ 90 på nästan 4 månader. Det kan vi klara av tror jag. Men går det att kombinera på det sättet?
och viktigaste frågan, hur länge räcker poängen? Vad händer om det är för mycket poäng, hur ska man hantera den här nya världen med två kort ist.
Fungerar det att lägga Curve ovanpå som betalmedel för vissa online betalningar, eller måste detta kortet vara det första kortet?
Är alla köp, prenumerationer, fakturor, abonemang etc poänggrundande och räknar upp till isf 90/45 ?
Tack!