Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

För att vara ovanligt av mig bor jag på ett internationellt 5 stjärnigt hotell den här gången. :)
Det är Swissôtel Nai Lert Park i Bangkok.
Jag fick ett bra erbjudande på deras webbsida där jag kunde boka ett Swiss Business Advantage rum för ca 2.700 THB (ca 550 SEK) per natt utan frukost och garanterad uppgradering till nästa rumkategorin.

Screenshot20140411_1.png
Limited Time Offer: 30% Off Fully Flexible Rate – THB 1,000 credit per stay. Upgrade to next room category. Pre-payment, Non-changeable, Non-refundable. Rate is subject to 10% service charge and 7% government tax.

Nästa rumkategori råkade vara Swiss Business Executive, vilket ger mig access till Executive Lounge. (och frukost) :)

Swiss Business Executive

If you want a little more luxury from your designer hotel accommodation, Swissotel Nai Lert Park, Bangkok recommends the Swiss Executive Room. Exclusively conceived with the business traveller in mind, with a spacious executive work area, cutting-edge in-room technology and a range of business services. Enjoy access to the Swiss Executive Club Lounge, which offers complimentary breakfast, light snacks throughout the day and evening cocktails.

Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, 01.jpg
Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, 05.jpg
Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, 06.jpg

Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, 11.jpg
Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, 12.jpg
Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, 15.jpg

Av någon anledning fanns det en barnsäng men den försvann fort när personalen insåg att jag reste ensam utan barn.

Last edited:
550 SEK per natt är ungefär tre gånger så mycket som på kinesiska hotell jag brukar bo, men det är också en fjärde del av vad jag betalade för ett sunkigt 3 stjärnigt otell i Bryssel under en mässa. :eek:

Dr. Miles, har det blivit lugnare i Bangkok? Nyhetsflödet därifrån har avstannat.

Då kommer liten uppdatering.

Hotellet har ganska stor trädgårdsområde samt pool för att vara mitt i stan.

Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, Garden&Pool, 01.jpg
Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, Garden&Pool, 02.jpg
Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, Garden&Pool, 05.jpg
Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, Garden&Pool, 06.jpg
Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, Garden&Pool, 09.jpg
Swisshotel Nai Lert Park Bangkok, Garden&Pool, 16.jpg

En liten nackdel är att vägen som hotellet har anslutning till [Thanon Wittayu (Wireless Road)] är enkelriktad och taxin kan inte köra mot Sukhumvit Road.

Nja... fina bilder men det var inte det jag frågade om. Jag undrar om det är demonstrationer, kravaller och rödskjortor på gatorna?

Nja... fina bilder men det var inte det jag frågade om. Jag undrar om det är demonstrationer, kravaller och rödskjortor på gatorna?

Inga demonstranter i sikte när jag promenerade stan både igår och förrigår.
Det är Songkran (thailändskt nyår då man kastar/häller/spruta vatten mot varandra) idag så demonstranterna är nog inte villiga att hålla på med kravaller och sådant.

Jag har anlänt till Tokyo Narita flygplats och väntar på bussen till Omiya, som ligger norr om Tokyo.
Direktbuss till/från Narita är praktiskt när man har bagage och speciellt när man behöver att passera Tokyo mitt i rusningstid.

Flighten hit med THAI var behagligt. Jag sov 3 timmar av 5,5 timmars flygning.

Toppen