Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

Gamla WTP sätet, ja då får du ge fn i att uppgradera på hemresan så att du får testa och jämföra nya WTP ;)
för du hade väl bokat A380?
Ja, jag har bokat en flght med Airbus A380 men uppgradering på denna flight ser helt mörkt ut då det finns bara en ledig Business class plats kvar.
Det har blivit många resor till Asien på sistone. Har du skaffat ett nytt jobb Dr. Miles?
Inte än, dock det här uppdraget är åt tyska kontoret.

Last edited:
Checkat in i Conrad Dalian.

Jag har fått uppgradering av rummet. Jag vet dock inte om vilket rumskategoriet jag har blivit uppgraderat till. Ett stort hörnrum i alla fall.

Conrad Dalin, 06.jpg
Conrad Dalin, 08.jpg
Conrad Dalin, 02.jpg

Last edited:
Är du samma Dr.Miles som brukar säga att han bara bor på spartanska hotell när han är i Kina ;))

I know. :) Jag brukar bo på inhemska hotell i Kina. Det känns lite konstigt att alla väggarna inte är inom räckhåll. ;)

Det var tyska kontoret som bokade hotellet och jag var tvungen att bo på samma hotell som mina kollegor därifrån.

Förresten, någon på tyska kontoret eller resebyrån kanske inte hade riktigt koll på läget av hotellet eller mässehallen. Det finns en mässehall bredvid Conrad Dalian men inte den mässehallen som vi ska vara i kommande dagarna.

Fin utsikt över luftföroreningarna förresten :)
Det var dåligt luft imorse men det har varit blåsigt under dagen och nu är det blått och fint.

Nu har jag kommit tillbaka från stadsvandring inom Dalian.

Dalian hade varit ockuperad både av ryssar och japaner därför finns det många byggnader kvar från den tiden.

Dalian, 08.jpg
Dalian, 10.jpg
Dalian, 11.jpg
Dalian, 12.jpg
Dalian, 13.jpg

Det var strålande väder för att vara i Kina, helt blå himmel!

Idag är 寒衣节 i norra Kina därför folk bränner papperspengar och papperskläder åt sina förfäder på gatan, för att skicka pengarna och kläder till de döda på andra sidan.
Pengarna för detta ändamål har fått rejäl inflation då det stod 5 miljon, 10 miljon på papperssedlar. Antagligen kineserna inte bryr sig om det så länge det inte är riktiga pengarna som brännas.
Dalian, 16.jpg

Friska människor finns överallt i Kina. De tanterna övar dans med utländsk hip-hop musik.
Dalian, 15.jpg

Om man behöver hantverkare så är det bara hämta en valfri sådan från gatan.

Dalian, 05.jpg

Många hantverkare sitter vid vägkanten med sina verktyg samt ett plakat där det står om vilka jobb hantverkaren kan utföra.

Idag är en tema "noggrannhet".

Noggrann och kineser går ofta inte i hand i hand (det finns självklart undantag).
Detta gäller även för mineralvattenflaska som Coca-Cola China säljer.
Man kan tycka att det skulle inte vara svårt att fylla samma mängd vatten när en maskin som gör jobbet.

Vattenflaskor.jpg

Toppen