Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

om du uppgraderar till CW så tjänar du ju mer Avios både som "vanlig" intjäning och dessutom 15.000 extra från Boostern
förutsatt naturligtvis att du uppgraderar hemresan med cash också.

Jag har bokat mina Kinaresor med US Airways Dividend Miles och totalkostnaden inkl. milesköp var ca 12.000 SEK. Därför är det inte intressant för mig att betala så mycket pengar.
Den här gången gick priset ca 6.600 SEK för Premium Economy till Beijing/Hong Kong så det är en prisvärd resa i alla fall utan uppgradering.

Jag har bokat mina Kinaresor med US Airways Dividend Miles och totalkostnaden inkl. milesköp var ca 12.000 SEK. Därför är det inte intressant för mig att betala så mycket pengar.
Den här gången gick priset ca 6.600 SEK för Premium Economy till Beijing/Hong Kong så det är en prisvärd resa i alla fall utan uppgradering.

12kkr ? det var ju dyrt, för ca 11kkr kan du ju flyga med Qatar och dessutom tjäna dubbla miles
Double the Luxury | Qatar Airways
ta med dig agehall om du inte hittar någon annan ;)

Jag har kommit till Beijing och har tagit lite längre tupplur för att ställa om klockan.
Det är tjock dimma i Beijing imorse och på vissa ställe var sikten mindre än 50 m på vägarna.
Beijing 04.jpg

Liten recension om British Airways World Traveller Plus (Premium Economya)

Kabinkonfiguration av World Traveller Plus på Boeing 777 var 2-4-2. Kabinfaktorn på denna flight var nästan fullt i Club World (Business) och ca 70% i World Traveller Plus.
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 11.jpg

Det är okej benplats på första raden. Jag satte i 21D som är bulkhead i mittraden.
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 05.jpg
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 07.jpg
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 14.jpg

Dock det är inte så mycket plats på andra plater och bakåt. Men från andra raden finns det fotstöd under sätet framför sig.
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 09.jpg

Gin Tonic sercverades som "Mix your own GT".
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 24.jpg

Skärmen var liten men okej utbud av filmer.
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 22.jpg

Kabinpersonalen delade ut liten meny för World Traveller Plus passagerare.
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 18.jpg

Det fanns en påse med liten amenity kit och en stor hörlurar (inte giveaway).
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 33.jpg

Jag valde Beijing Chicken with sesame sauce. Det smakade gott förutom grönsakerna som fanns på sidan.
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 27.jpg

Till frukosten tog jag English Breakfast. Det var helt okej. Jag gillar att äta varm mat till frukost.
British Airways Premium Economy LHR-PEK, 28.jpg

Gamla WTP sätet, ja då får du ge fn i att uppgradera på hemresan så att du får testa och jämföra nya WTP ;)
för du hade väl bokat A380?

Till Shanghai är det fö alltid 777-300 med nya WTP

Toppen