Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

Dr. Miles

Expert
Den här gånger reser jag inte med miles (dock jag skulle resa med bonuspoäng) men jag fortsätter i den här tråden i alla fall.

Kom till Arlanda T2 ca 1:45 timmar före avgång.
Det var lite kö vid check in för Economy class men ingen kö för Business class. Tack vare mitt statusmatchat British Airways Executive Club Gold kort, kunde jag använda Business class check in.
Jag frågade damen på andra sidan disken om det är möjlgt att uppgradera mellan London och Beijing med avios. Tyvärr kunde hon inte göra det men hon föreslog att jag ska kontakta British Airways kundtjänst i London när jag har kommit fram till London. Hon sa att det finns 3 lediga platser kvar i Business class och 14 lediga platser i Premium Economy.

Bagaget var taggat till Beijing med priority tag och hon satte en BA handbagagetagg på min axelväka.

På vägen till säkerhetskontrollen såg jag en fruktansvärt lång kö på Air France/KLM diskar för Economy class. Det fanns bara en person i kön för Business class check in. Här får man ett bra värde om man har statuskort inom Skyteam så slipper man att stå i kö lång tid när man reser i Economy.
 

Dr. Miles

Expert
Platstillgången på BA1039 mot Beijing ser ut så här nu.

Jag undrar om det finns 5 platser eller 2 platser lediga i Business class. Det står J5 men C2.

Point of Sale: UK
Flight: BA 1039 (LHR - PEK )
Departing: 13/11/01 11:05
Arriving: 13/11/02 5:00
Aircraft: 777
Available Classes: F6 A6 Z4 J5 C2 D1 RC
IC UC W9 E9 T9 P9 Y9 B9 H9 K9 M9 L9
V9 S9 N9 Q5 OC G9
 

Homer

Medlem
Platstillgången på BA1039 mot Beijing ser ut så här nu.

Jag undrar om det finns 5 platser eller 2 platser lediga i Business class. Det står J5 men C2.

enligt ba.com 09:41 finns det 0 reward platser i CW och 4 i First

men du bör ju i alla fall få ett kontanterbjudande
 
Last edited:

Homer

Medlem
Jag vet inte, men hur som helst jag vil hellre spara 5.000 SEK till min "köpa miles fond" än att uppgradera en sträcka från Premium Economy till Business.

om du uppgraderar till CW så tjänar du ju mer Avios både som "vanlig" intjäning och dessutom 15.000 extra från Boostern
förutsatt naturligtvis att du uppgraderar hemresan med cash också.
 
Toppen