Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Nu när man har betalat med MC på ett av hotellen bokförs det på Spenn som "Mastercard poäng på Strawberry" jämfört med andra köp som står som "Mastercard poäng i Sverige". Innebär detta att vi nu får korrekt antal Spenn vid spend på Stawberry?

(Jo jag ska sluta knarka spenn, 31 mars. Rent självskadebeteende detta.)

Såg att Strawberry nu lockar med förhöjd cashback via Refunder, ligger på 6% nu.
Har ej räknat ut exakt hur dålig kickback man får från Strawberry numera, men dessa 6% i rena pengar borde vara mer än vad man får i Spenn?
Refunder kickbacken borde dessutom kosta betydligt med för jordgubben!

Såg att Strawberry nu lockar med förhöjd cashback via Refunder, ligger på 6% nu.
Har ej räknat ut exakt hur dålig kickback man får från Strawberry numera, men dessa 6% i rena pengar borde vara mer än vad man får i Spenn?
Refunder kickbacken borde dessutom kosta betydligt med för jordgubben!
Bra tilfälle boka upp nätter igen, tackar!

Jag har gjort exakt så i väntan på SAS dealen. Jag bryr mig som sagt inte alls om spenn eller deras kampanjer, men har dock bokat många avbokningsbara nätter med bra cashback. De betalas sedan helst via appen med SAS MC under X2 helger alternativt vid incheckning med mitt Plat/pointsplus.

Tackar, man får alltså betala med jordgubbskortet för 66 300 kronor utanför jordgubben för att få en spenn-natt på Comfort för 1000 kronor.
Det blir en återbäring på 1,51 procent.
Betalar man hos jordgubben blir det 3 procent återbäring.

Det är mer än återbäringen från f.d. Volvokortet carpay som är på 1 procent, 50 kronor för varje 5000 kronor.
Jag vet inte om jag missförstår vad du menar, men det är väl 5 spenn per 100 kr, alltså krävs 132.600 kr för att samla 6.630 spenn? 0,75 % återbäring.

Jag vet inte om jag missförstår vad du menar, men det är väl 5 spenn per 100 kr, alltså krävs 132.600 kr för att samla 6.630 spenn? 0,75 % återbäring.
Tackar, nej det var jag som tog fel och räknade med köp hos jordgubben.
Det är alltså 0,75 återbäring då man betalar med jordgubbskortet utanför strawberrry. Det blir 1,5 procent i återbäring då man handlar hos jordgubben. Från 1 april höjs årsavgiften för jordgubbskortet till 615 kronor för guld och man måste handla för 82 000 (615/0,75%) kronor utanför jordgubben för att få i hop till kortavgiften.... Svettigt.

Det är alltså 0,75 återbäring då man betalar med jordgubbskortet utanför strawberrry. Det blir 1,5 procent i återbäring då man handlar hos jordgubben. Från 1 april höjs årsavgiften för jordgubbskortet till 615 kronor för guld och man måste handla för 82 000 (615/0,75%) kronor utanför jordgubben för att få i hop till kortavgiften.... Svettigt.
Ja, ser man bara till återbäring så är det nog inte ett särskilt bra kort. Ett Amex Blue är väl tex bättre.

det enda värde med Strawberry kortet nuförtiden är att man får 24 nätter mot gränsen på 30 nätter för att vara guld. Uppgradering i 3 nätter och man kan lätt räkna hem årsavgiften. Och om detta upplägget är intressant då bor man nog minst 6 nätter om året hos Strawberry.
Jag behåller eftersom jag bor ett antal nätter varje i städer där Strawberry är bra/bästa alternativ, med eller utan uppgradering.

Toppen