Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Är det någon som vet hur man ser när ens bonusnätter från kortet kommer in? Innan spenn så dök de ju upp under transaktioner som ”Mastercard kvalificerande nätter” men hittar inget motsvarande för Spenn?

Är det någon som vet hur man ser när ens bonusnätter från kortet kommer in? Innan spenn så dök de ju upp under transaktioner som ”Mastercard kvalificerande nätter” men hittar inget motsvarande för Spenn?
Om man kollar under poängtransaktioner. Dock står det 0 nätter... sen får man se till och hålla koll själv.

Screenshot_20250316_203739_Strawberry.jpg

Om man kollar under poängtransaktioner. Dock står det 0 nätter... sen får man se till och hålla koll själv.

Tydligen där felet ligger då, letade där först men har inte fått några nätter från kortet sedan övergången till Spenn. Trots en transaktion i månaden. Blir väl att höra av sig till kundtjänst helt enkelt.

Kan ngn bekräfta att man får kvalificerande nätter även vid bonusnätter (betalade med poäng, inte spenn)?

Hotellet som förra året tog över 3 000kr för fönsterlös skrubb (och en kollega som har 40 nätter årligen på C fick tillgång till en "hemlig" väntelista när det var fullbokat) verkar nu inte vara lika välbokat.

Pluspoäng för att de har valt rätt illustrationsbild till mig, men jag är lite osäker på vilka förbättringar de vill visa upp. Kan det vara fler sittplatser på frukosten, dagsljus-lampor som imiterar fönster eller möjligtvis en ljudisoleringsmatta över hela Vasaplan.?

Skärmavbild 2025-03-25 kl. 09.33.52.png

Reflekterade idag över hur man kan gå från att älska någonting så mycket (Nordic Choice Club) till att fullkomligt avsky det (allt med Strawberry och Spenn) på knappt ett år. Måste vara rekord i förstörelse av varumärke.
Programmet och kickbacken gjorde att jag accepterade vissa nackdelar som dålig efterlevnad av koncernstandarder och geografiskt begränsad utbud. När samma dåliga efterlevnad av statusförmåner står kvar, varför boka något som har blivit dyrare när det finns bättre eller billigare alternativ. Jag har tappat lojalitets incitamentet gentemot strawberry. Varför skulle jag boka Post i Göteborg för högre pris än Scandinavia och få ett mindre rum för att dra ett kommande exempel? Jag har bokat två olika veckor på Home hotel i sommar för att kvällsbuffé är skönt med en 4-åring. Kommer nog bo på Mecenat rate ibland men osannolikt tar mig tillbaka till samma spend som tidigare.

Programmet och kickbacken gjorde att jag accepterade vissa nackdelar som dålig efterlevnad av koncernstandarder och geografiskt begränsad utbud. När samma dåliga efterlevnad av statusförmåner står kvar, varför boka något som har blivit dyrare när det finns bättre eller billigare alternativ. Jag har tappat lojalitets incitamentet gentemot strawberry. Varför skulle jag boka Post i Göteborg för högre pris än Scandinavia och få ett mindre rum för att dra ett kommande exempel? Jag har bokat två olika veckor på Home hotel i sommar för att kvällsbuffé är skönt med en 4-åring. Kommer nog bo på Mecenat rate ibland men osannolikt tar mig tillbaka till samma spend som tidigare.
Jo det är det rent praktiska, men min reflektion handlade om det rent känslomässiga. Avföljt Storgeten på alla sociala medier. Enda Jordgubbahotellet som jag kan tänka mig att bo på frivilligt nu är Comfort Arlanda.

Toppen