Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Kan vara att de konvertera poäng mot målet även om poängmålet är borta. DVS hade du 50% av poäng som behövdes för Life Gold eller Platinum innan ändring till Spenn ger de dig 4/8 även om du bara var guld eller platinum 1-2 år?
Ja, men verkar som att algoritmen slår ihop både hur långt man kommit mot lifetime i poäng och hur många år man varit. Om de avrundar uppåt så att de räknar mina ca 438.000 poäng som 4/8 mot lifetime platinum, och lägger till att jag blev platinum i slutet på förra medlemsåret (en månad innan nytt år kanske det var), och hela det innevarande som snart är slut så blir det 6/8. Jag hade alltså ca 438.000 poäng mot lifetime och har varit platinum i ca 13 månader, aldrig varit i närheten tidigare, och det står 6 av 8 som platinum nu...

För mig stämmer iaf antalet Guld-år (5).
Däremot verkar inte den insamlade poängen mot LTG spela ngn roll (hade drygt 40%).
Det står också att jag uppnått 1 av 8 LTP men har aldrig varit Platinum.

Inte hela världen och kommer så sakteliga gå över till booking även i Norden.
Kommer behålla Strawberry MC februari ut (för att få 2 kval nätter) ifall att ngt förändras gällande poäng mot LTG.

Kan vara att de konvertera poäng mot målet även om poängmålet är borta. DVS hade du 50% av poäng som behövdes för Life Gold eller Platinum innan ändring till Spenn ger de dig 4/8 även om du bara var guld eller platinum 1-2 år?
Kanske? Med med den beräkningen så borde jag ha 10/8 eller 11/8 till Lifetime Gold (beroende på avrundning uppnått eller nedåt). Systemet säger att jag har 12/8.

Min progess verkar stämma ändå, både mot ltg och ltp, förutsatt att räknaren uppdaterar sig vid slutet av ens kvalificeringsperiod...

Nja, om den räknade livstidspoäng/100 000 rakt av mot år slulle jag ha 13 år och inte 4...

Det kan ju vara olika beräkningar för olika scenarier. I så fall svårt att lista ut principen utan ganska många exempel. Men jag som har LT kanske har fått summan av år som jag kvalificerade före LT nivån. Hur som helst, hela redovisningen är under all kritik. Utveclingsteamet har helt klar inte förstått (eller haft tid att analysera) vilka olika fall som finns. Man har bara piskat ihop en snurra som set OK ut i några simpla testfall.

Slarvgubben...

Ingenting verkar stämma?

13/8 för guld och 5/8 för Platinum...?
Var aldrig guld innan jag vart platinum, endast ett år som guld nu när jag trillade ner 1/11 i höstas?

EDIT: torr att jag är färdig med Strawberry, tömmer kontot och bara använder det som backup.

Från webinariet:

* Fler bonusrum (poäng) i juli
* Det verkar som att det inte är fel om man har [mer än 8] av 8 för nya Lifetime. Exemplet de visade hade också över 8.
* Lifetime i appen stämmer inte nu. Ska uppdateras inom några veckor.

Toppen