Vad matchade du med? Bibliotekskortet?Jag matchade till BW och fick svar inom 4h att min matchning gått igenom
Vad matchade du med? Bibliotekskortet?Jag matchade till BW och fick svar inom 4h att min matchning gått igenom
Jag matchade till BW och fick svar inom 4h att min matchning gått igenom
Antog att det var underförstått med tanke på tråden. Strawberry Guld matchade med BW DiamondVad matchade du med? Bibliotekskortet?
Best Western har annonserat statusmatchningar på sina skandinaviska hotell sedan ett par år tillbaka. Onlineansökningarna för BW-statusmatcher blir ibland till och med godkända inom 20 minuter efter inlämning. 20 timmar är på långsidan.Både Scandic och Best Western erbjuder status match. Då slipper du börja från noll när du ska lära dig ett nytt hotellprogram och leta efter nya favorithotell.
I mitt flöde dök till och med upp reklam för BW statusmatch, någonting i stil med "är du inte nöjd med ditt nuvarande hotellprogram så erbjuder vi...." . Konkurrenterna har full koll på att Strawberry gör bort sig![]()
Vad matchade du med? Bibliotekskortet?
OT: Det låter ju intressant med Hyatt, är det ett bra program att samla poäng i? Matchar de status?Eftersom majoriteten av mina svenska hotellvistelser (SEK och bonusnätter) är i Stockholm och i Malmö så klarar jag mig bra med Hyatt.
Som amerikan med amerikanska kreditkort får jag Hyatt-poäng lätt. Men annars är det inte så bra att tjäna Hyatt-poäng från vistelser förutom om du vill ha kategori 1 bonusnatthotell. Malmö har en Kategori 1 fem minuters promenad från Malmö C. Stockholm har en Kategori 1 vid Sundyberg Centrum.OT: Det låter ju intressant med Hyatt, är det ett bra program att samla poäng i? Matchar de status?
För min del lutar det just nu åt att Scandic ersätter jordgubben och kör Hilton utomlands tack vare Gold från Amex och transfer från MR.
Tror bibliotekskortet går lika braIHG Platinum/Diamond Ambassador —> Diamond Select. [Du kan köpa IHG Platinum eftersom det är en del av köpet för InterContinental Ambassador-status.]
Radisson VIP —> BW Diamond Select
Ja, säljer man hotellnätter för snittpris 700 kr i dyra länder som Sverige och Norge är det svårt med högre vinst. Så vi får väl vara glada så länge det varade.Nu har jag äntligen hittat ett referat av Strawberry omsättning och vinst 2023.
"Sedan dess har företaget återhämtat sig och redovisade en vinst på 143 miljoner norska kronor före skatt för 2023, trots ökade driftskostnader. Omsättningen steg till 17,9 miljarder norska kronor, en ökning med nästan tre miljarder jämfört med året innan."![]()
Hotellkungen tillbaka efter pandemin – miljonerna rullar in
Petter Stordalen, Norges hotellkung och grundare av Strawberry-koncernen, har återigen tagit sig in på miljardlistan. Efter att hans förmögenhet pressatswww.dagensps.se
Riktigt dålig vinst och som Stordalen skryter tycker jag att hans vinst snarare borde vara 1-1,5 miljarder på den omsättningen.
Här ligger nog förklaringen till den kraftiga devalveringen av lojalitetsprogrammet!