Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Det som de naturligtvis borde göra är att de räknar om alla poäng mot spenn istället. Men de ser väl sin chans här att sno tillbaka en massa poäng förstås.
Japp, normalt hade varit att konvertera. Eller att fortsätta parallellt (som Norwegian). Strawberry hade säkert konverterat om Spenn varit deras egen grej.

Men iom att Spenn ligger i ett annat bolag, samägt med Norwegian, så skulle säkert konverteringen kosta riktiga pengar för Strawberry.

Nu blir det ett fint nollande på skuldsidan istället och ingen cash out! Win-win säger Petter. För Strawberry.

Yasuragi går ju att boka över telefon om du vill ta in på ett spa som jag tror ger bra valuta för poängen (inte själv tetstat)

Har du inte bott på At Six är det trevligt (det var dock klart bättre för några år sedan).
Fredag - Söndag 14-15/3 är cashpris för 2 vuxna 3600kr (båda nätterna), men då ingår inte frukost det gör det dock med poäng. Frukost listpriset är 375 SEK/person... men då landar det på 4350 kr (4350kr/80 000p = 5,4öre/p). Inte i närheten av vad man får på Comfort Arlanda eller Villa Copenhagen.

En långhelg tre nätter på Villa Copenhagen för 120.000p är annars ett riktigt trevligt alternativ! 3 nätter för 2 personer brukar bli ca 10.000 DKK vilket blir närmare 16.000 SEK (16000/120000=13,3öre/p).

Hur många poäng går Yasuragi på?

Hur många poäng går Yasuragi på?
Från mejlsvar jag fick på en bokningsförfrågan:

Logi & frukost 30.000 poäng för standard dubbelrum/natt

(gäller alla dagar i veckan, i mån av plats, kan tidigast bokas 60 dagar innan ankomst)

Utöver detta tillkommer även:

Entré till japanska badet , aktiviteter enligt dagsprogram samt vår 2-rätters a la carte middag:

20.000 poäng/person och natt.

Måndag-torsdag: 1190 SEK, Fredag & Söndag: 1490 SEK, Lördag: 1690 SEK

Alternativt:

Entré till japanska badet , aktiviteter enligt dagsprogram samt vår Teppanyaki middag:

25.000 poäng/person och natt.

Måndag-torsdag: 1690 SEK, Fredag & Söndag: 1990 SEK, Lördag: 2190 SEK

Från mejlsvar jag fick på en bokningsförfrågan:

Logi & frukost 30.000 poäng för standard dubbelrum/natt

(gäller alla dagar i veckan, i mån av plats, kan tidigast bokas 60 dagar innan ankomst)

Utöver detta tillkommer även:

Entré till japanska badet , aktiviteter enligt dagsprogram samt vår 2-rätters a la carte middag:

20.000 poäng/person och natt.

Måndag-torsdag: 1190 SEK, Fredag & Söndag: 1490 SEK, Lördag: 1690 SEK

Alternativt:

Entré till japanska badet , aktiviteter enligt dagsprogram samt vår Teppanyaki middag:

25.000 poäng/person och natt.

Måndag-torsdag: 1690 SEK, Fredag & Söndag: 1990 SEK, Lördag: 2190 SEK
Informationen om det som är utöver logi och frukost. Är det poäng per person+priserna i kronor per person. Eller är priserna per person i kronor där som jämförelse vad det skulle kosta om man inte betalar med poäng?

Det som de naturligtvis borde göra är att de räknar om alla poäng mot spenn istället. Men de ser väl sin chans här att sno tillbaka en massa poäng förstås.
Dessutom skulle de (Strawberry) behöva köpa de poängen från Spenn som ju är ett annat företag. Det skulle helt plötsligt realiseras som en riktig kostnad.

• Gilla
Reactions: hco
Som Platinum på Strawberry har man idag fri uppgradering en nivå vid bokningstillfället. Denna förmån kommer försvinna vid införandet av Spenn 18 nov.

Någon som vet om om nuvarande regel med uppgradering en nivå gäller även för bokningar som görs innan 18 november för vistelser efter 18 november?

Som Platinum på Strawberry har man idag fri uppgradering en nivå vid bokningstillfället. Denna förmån kommer försvinna vid införandet av Spenn 18 nov.

Någon som vet om om nuvarande regel med uppgradering en nivå gäller även för bokningar som görs innan 18 november för vistelser efter 18 november?
svårt att veta eftersom redan idag gör flera hotell som de vill, dvs inte följer villkoren. Tveksam om de skulle bli bättre i framtiden. Bästa förslag om du verkligen vill ha en nivå nu vid bokning. Boka rummet nu. Ring sedan direkt platinum support och fråga de att ändra i bokning till en nivå högre. Om det säger att de inte kan pga ändringarna, ring igen, denna gång till hotellet direkt och försöka få de att ändra i bokningen. Lite jobb från din sida. Du kommer kanska att upplevas som en lite jobbig kund. Men du har gett de rätt mycket pengar om du är Platinum så jag ser inget problem med att försöka.

Ska göra så. Eftersom uppgradering ska ske "vid bokningstillfället" kan man ju tycka att förmånen ska gälla, men förstår att det är viss manuell hantering inblandad från hotellets sida så det säkert blir personberoende...

En annan gränsdragning vid övergången gäller förmånen att avboka fram till kl 21, enligt bokningsbekräftelse står det att avbokning är möjlig fram till kl 21, men jag risken är väl stor att bokningssystemet hindrar fria avbokningar efter kl 18 efter den 18 nov...

Jag bokade några poängnätter i februari tidigare i veckan. Mailade hotellet efter och bad om min Platinum uppgradering. Bekräftades på mail dagen efter.

Toppen