Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Det här blir rörigare och rörigare.
Jag har bokat upp alla mina poäng nu och stänger ner Strawberry.....
Jösses vilken soppa!
Samma sak här, jag snubblar på målsnöret fär Lifetime platinum och får bara undvikande svar från supporten, dem vägrar också vidarebefodra mina synpunkter och frågor till ansvariga. Scandic har erbjudit sig att statusmatcha och jag funderar starkt på att avboka kommande stays och flytta allt.

Samma sak här, jag snubblar på målsnöret fär Lifetime platinum och får bara undvikande svar från supporten, dem vägrar också vidarebefodra mina synpunkter och frågor till ansvariga. Scandic har erbjudit sig att statusmatcha och jag funderar starkt på att avboka kommande stays och flytta allt.
Jag tänker samma.
Vad matchar de Platinum till?
Har aldrig varit med i Scandic, hur står sig deras program egentligen. Där för jag lösa på lite.

• Gilla
Reactions: hco
Programmet är väl helt ok, sweetspots med högst värde kr/poäng är ju ungefär samma typ av hotell som strawberry dvs low-end. High-end håller jämförelsevis låg nivå jämfört med andra kedjor och är få.

Från mina personliga observationer på Strawberry Hotels restauranger och barer i lobbyerna i huvudstäderna, verkar det som om det är förstagångsbesökare och grupp-/konferens-/evenemangsbesökare på hotellet som får fler avgifter än ensamkommande affärsresekunder för att fastigheten. Jag har också hört att kupongerna DKK/NOK/SEK inte fungerar lika bra för att ta in ytterligare besökare utanför anläggningen för hotellrestaurangsmåltider som de brukade, men ingen hade data att visa för verifiering om det.

Förstod inte riktigt vad du menade i dessa stycken.

Jag är Platinum på Strawberry men bokar nu upp mina poäng och kommer avsluta mitt MC. Det här känns minst sagt skakigt...

Samma här, gjorde precis köp för att komma upp till en användbar poängsumma. Behåller nog kortet tills den 19e när vi vet mer vad som gäller men högst troligt sägs det upp samma dag.

Lämnade Scandic 2022 efter drygt 10 år med hög status där. Känns som ett misstag i retrospekt.

Detta blir väl tyvärr en ny Arlanda Express för mig. För Ni som vet har jag och andra FF’s bojkottat dem sedan sista absurda höjningen (och dessutom med numera noll miles/poäng/ cashpoints ) för världens dyraste flygtåg. Från massor av resor till 0,0 resor. “Obligatoriska” fysiska kundundersökningen halva resan samma dag som höjningen var verkligen droppen personligen. Taxi dessutom bättre :)

Enbart bonusnätter t om 2027. Det kan faktiskt bli miljonbelopp i mitt fall de förlorar men men de bryr sig väl knappast om de nu har ny målgrupp.

Garanterad uppgradering, garanterad late check out och sen avbokning utan tjat var exakt mina kriterier för favoritval utan snack av kedja bo på (ofta extremt mycket).

Toppen