Precis, kommunicera problemet.
Det är möjligt att det kommer att informeras om någon sorts konvertering av poäng till spenn. Men annars är de ju rätt tydliga i reglerna att de avser att låta poängen vara kvar som de är och att de upphör att gälla 2025-12-31.
Och det är väl en grundregel att man inte ska ligga på en massa poäng (oavsett program) utan en plan för att förbruka dem. Just med tanke på devalveringar, programändringar, konkurser mm.
Och för just jordgubbe-poäng har det ju inte funnits så mycket annat än bonusrum att bränna poäng på, så varför lagrar man stora mängder poäng? I eurobonus kan man ha målsättningen att ta ut en långresa i first och behöver bygga upp en stor bulk av poäng. Men hos jordgubben? Inga rum kostar ju över 40 k?
Jag tänker att tjänar jag in 100 000 p/år (dvs platinum) så försöker jag ta ut ca 3-4 nätter per år vilket blir samma 100k uttaget igen plus att jag kan hålla en liten buffert på typ 50k poäng för oplanerade nätter.
Sitter man på en halv miljon poäng och har planen att ta ut bonusrum på 10k nivån, ja då har man lite att boka nu. Men dessa 50 bonus nätterna hade ju motsvarat 10 per år även när poängen har 5 års giltighetstid, och att klämma in 10 extra nätter om året på jordgubben kräver sin planering det också.