Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Lustigt att de kör ut olika information i olika brev. Eller kanske har du bara fått brev nummer 2 i en serie av informationsmail?
Fanns det detaljer om intjäningen, typ om det blir bonusar ungefär som i dag (baserat på nivå, bokat på webben, osv)

Själv har jag iaf inte fått någon mail-kommunikation alls av jordgubben.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Lustigt att de kör ut olika information i olika brev. Eller kanske har du bara fått brev nummer 2 i en serie av informationsmail?
Fanns det detaljer om intjäningen, typ om det blir bonusar ungefär som i dag (baserat på nivå, bokat på webben, osv)

Själv har jag iaf inte fått någon mail-kommunikation alls av jordgubben.

ja det är lite mysko, är Platinum tänker att man borde prioritera statuskunder eftersom de ofta har mer intresse i att få information om förändringar.
Har bryt sista november, så skulle vara kul att veta mer hur det är tänkt att fungera. Kommer Norwegian status matchas åt ena eller andra hållet osv.

Jordgubben, är det inte det den där gangsterbossen i Uppsala också kallas? :rolleyes:
 
Vilka förmåner på Norwegian kommer man få som Strawberry Guld och tvärtom?
Det är väl inte säkert att det blir något alls? All kommunikation har ju handlat om hur man tjänar poäng. Spenn i sig verkar bara handla om poängen, sedan är väl frågan om Norwegian och strawberry vid sidan av det också tecknar något avtal mellan sig om förmåner. Men det verkar inte vara Spenn..
 
Det är väl inte säkert att det blir något alls? All kommunikation har ju handlat om hur man tjänar poäng. Spenn i sig verkar bara handla om poängen, sedan är väl frågan om Norwegian och strawberry vid sidan av det också tecknar något avtal mellan sig om förmåner. Men det verkar inte vara Spenn..
Precis, väldigt oklart vad som händer med statusdelen av bonusprogrammen.
 
Precis, kommunicera problemet.

Det är möjligt att det kommer att informeras om någon sorts konvertering av poäng till spenn. Men annars är de ju rätt tydliga i reglerna att de avser att låta poängen vara kvar som de är och att de upphör att gälla 2025-12-31.

Och det är väl en grundregel att man inte ska ligga på en massa poäng (oavsett program) utan en plan för att förbruka dem. Just med tanke på devalveringar, programändringar, konkurser mm.

Och för just jordgubbe-poäng har det ju inte funnits så mycket annat än bonusrum att bränna poäng på, så varför lagrar man stora mängder poäng? I eurobonus kan man ha målsättningen att ta ut en långresa i first och behöver bygga upp en stor bulk av poäng. Men hos jordgubben? Inga rum kostar ju över 40 k?

Jag tänker att tjänar jag in 100 000 p/år (dvs platinum) så försöker jag ta ut ca 3-4 nätter per år vilket blir samma 100k uttaget igen plus att jag kan hålla en liten buffert på typ 50k poäng för oplanerade nätter.

Sitter man på en halv miljon poäng och har planen att ta ut bonusrum på 10k nivån, ja då har man lite att boka nu. Men dessa 50 bonus nätterna hade ju motsvarat 10 per år även när poängen har 5 års giltighetstid, och att klämma in 10 extra nätter om året på jordgubben kräver sin planering det också.
Jag löser in Strawberry-poäng endast för 10 000 poängnätter (vanligtvis i sista minuten), så jag anser att varje steg mot cash-back eller dynamisk prissättning i lojalitetsprogrammet är dåligt för mig. Tacksam att jag har mindre än 120k Strawberry-poäng kvar att ha.
 
Det tror jag också, åtminstone initialt. Om det hade varit något med status så hade det skrivits någonting om det antingen hos Strawberry, Norwegian eller Spenn vid det här laget och det är helt tyst.
Med tanke på hur bra Strawberry kommunicerar runt övergången till Spenn så skulle jag inte ha allt för höga förhoppningar på att de lyckas kommunicera bättre om vad det nya samarbetet innebär. Villkoren säger ju att de kan ändra vad som helst med 14 dagars framförhållning, och detta verkar man tycka vara viktigt istället för att informera kunder i god tid om förändringar.
 
Lustigt att de kör ut olika information i olika brev. Eller kanske har du bara fått brev nummer 2 i en serie av informationsmail?
Fanns det detaljer om intjäningen, typ om det blir bonusar ungefär som i dag (baserat på nivå, bokat på webben, osv)

Själv har jag iaf inte fått någon mail-kommunikation alls av jordgubben.
Hittade detta:
"Nya förmåner gäller från 19 november och kommer uppdateras inom de kommande veckorna. På grund av tekniska begränsningar på vår sida, kommer inte alla medlemmar få e-post med information om ändring i villkoren samtidig." Finns under punkten medlemsvillkor som gäller från 19:e november. Följer man länken kan man hitta infon om vad som kommunicerats ut om vad som gäller före och efter 19/11. Antagligen känd info :D
 
Okej, mem då måste alltså Spenn rapportera tillbaka till Strawberry varje månad hur många poäng som ska räknas mot status? Låter dyrt att hålla igång två bonusprogram parallelt.
 
Toppen