Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Jag mailade också kundservice om att jag som är platinum nu inte är långt ifrån LifeTime Gold. Svaret nedan:

Hej xxxxx,

Tack för ditt mejl.

Du får gärna kontakta oss när du närmar dig LifeTime så ska vi se på det.

Ha en fin dag!

Vi önskar att bli bättre och vill gärna att du hjälper oss!
Betygsätt hur du upplevde kontakten med oss genom att välja mellan alternativen nedan:

Med vänliga hälsningar/Kind regards

Customer Interaction Center
Tlf.: + 46 (0)771 666 700
http://www.strawberry.se
Mailade du Platinum-supporten?

Tillsammans med svaret till @Doctor-X är detta åtminstone något! Bättre än svaret jag fick från Guld-supporten. Tack för att du delade med dig.

Jag får helt enkelt följa rådet du fick och kontakta Platinum-supporten när jag närmar mig (eller rättare sagt, när jag precis hade klarat Lifetime Gold enligt nuvarande system).

I brist på annan info åtminstone.

Mailade du Platinum-supporten?

Tillsammans med svaret till @Doctor-X är detta åtminstone något! Bättre än svaret jag fick från Guld-supporten. Tack för att du delade med dig.

Jag får helt enkelt följa rådet du fick och kontakta Platinum-supporten när jag närmar mig (eller rättare sagt, när jag precis hade klarat Lifetime Gold enligt nuvarande system).

I brist på annan info åtminstone.
Jag mailade Platinum-supporten.

• Gilla
Reactions: hco
Mm, det gjorde väl inte saken så mycket tydligare. Det saknas en bit av informationen, tex om de kommer att ha någon alternativ / inofficiell beräkning av lifetime status.

Man skulle kunna tänka sig
Lifetime points (pre 19/11) + Spenn intjänade (efter 19/11)
och att den summan jämförs med 500k resp 1M.

Uttalandet "hör av dig när du närmar dig" skulle då kunna betyda "vi kommer inte att ha någon räknare för detta, men den som orkar hålla koll på summan själv kan vi hantera manuellt utifrån något sorts inofficiell goodwill policy.

Mm, det gjorde väl inte saken så mycket tydligare. Det saknas en bit av informationen, tex om de kommer att ha någon alternativ / inofficiell beräkning av lifetime status.

Man skulle kunna tänka sig
Lifetime points (pre 19/11) + Spenn intjänade (efter 19/11)
och att den summan jämförs med 500k resp 1M.

Uttalandet "hör av dig när du närmar dig" skulle då kunna betyda "vi kommer inte att ha någon räknare för detta, men den som orkar hålla koll på summan själv kan vi hantera manuellt utifrån något sorts inofficiell goodwill policy.

Hade jag fått svart på vitt att när jag spenderat ytterligare 90.000kr hos Strawberry koncernen och mailar in kvitto som bevis att de manuellt la in Lifetime Platinum hade jag varit hel nöjd.

Hade jag fått svart på vitt att när jag spenderat ytterligare 90.000kr hos Strawberry koncernen och mailar in kvitto som bevis att de manuellt la in Lifetime Platinum hade jag varit hel nöjd.
Precis, tycker det är mycket konstigt att nya modellen tar bort motivationen för dyra nätter. 60 (-24 mastercard) nätter på kampanj a 499-899kr/st bör vara mindre intressanta kunder än vi som köper nätter 1500-4000kr/st. Om modellen föredrar billiga nätter, och för mig gör det opraktiskt att nå upp till Platinum, då bör jag prisvärda nätter upp till guld eller kanske något över, men söker mig absolut till mer prisvärda eller närmare hotell utöver det. Finns ingen mening med att lägga spenden på Strawberry då...

Tillägg (edit). Den extra spenden går då att upprätthålla någon status i ett till program istället.

Någon som har hört nått om "status match" mellan Norwegian och Strawberry och Spenn?¨

Tilläg: Tycker sen att det är märkligt att Strawberry poängen inte konverteras, lär ju vara många som har rätt många och inte hinner göra av de på nått vettigt innan slutet på 2025

De låter ett nytt bolag ta över och för över medlemmarna. Kanske de ser det som enklare att låta jordgubbe-poäng vara jordgubbe-poäng och att det nya bolaget startar på blankt papper, med alla konton på 0 spänn och kör enligt sina regler.

De ska ju lyfta in Norwegian kunder också (och alla andra program som vill in)

De låter ett nytt bolag ta över och för över medlemmarna. Kanske de ser det som enklare att låta jordgubbe-poäng vara jordgubbe-poäng och att det nya bolaget startar på blankt papper, med alla konton på 0 spänn och kör enligt sina regler.

De ska ju lyfta in Norwegian kunder också (och alla andra program som vill in)
Fast det är ju helt värdelöst för tex mig som har >400.000 och kontinuerligt tjänar in poäng. Jag hade väl inte precis tänkt förbruka hela denna potten innan sista december nästa år.
Riktigt kasst.

Toppen