Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

SAS/Radisson var ett fantastiskt koncept Jag saknar, som skrivet förr, mina EBG bedruns på fina hotell (då). Inte fel om lite NAS status till deras enda flygplats LGW jag flyger till ibland.

Lifetimestatus räknar jag med att man fortsatt kan nå, ingenting alls tyder på motsatsen. Det kan dock bli svårare, kanske inte heller någon 2x i sommar med mastercard. Går en del rykten nu.
SAS bör nog vara aningen nervös om Strawberry status börjar ge förmåner hos Norwegian: https://se.norwegianreward.com/om-oss/om-formaner

Jag har ett år kvar på SAS EB LTG nu. Om AF/KLM introducerar FB på SAS och skiter i LTG, då jagar jag hellre Strawberry lifetime Platinum och kommer styras av pris som 'vanliga' kunder.

Någon som hört något nytt?

Jag har 180k Strawberrypoäng som går ut i vinter. Det hade varit trevligt att kunna växla in dem till något. T ex Vinghotell (har även ett presentkort 2000kr där) eller NAS biljetter. Alternativt något ok choice hotell (om det finns) men verkar inte komma tillbaka? På tiden det kommer lite news kring detta bredare program vi hoppas på.

Jag har 180k Strawberrypoäng som går ut i vinter. Det hade varit trevligt att kunna växla in dem till något. T ex Vinghotell (har även ett presentkort 2000kr där)
Från Strawberrys partner offers:

Redeem Ving/Spies/Tjäreborg travel gift cards using your bonus points! You can turn your points into gift cards in our Points Shop.

The gift cards can be used as full or partial payment for trips booked with Ving/Spies/Tjäreborg.

There are four different categories of gift cards

10,000 bonus points = gift card worth 300 SEK/NOK/DKK or 30 EUR

15,000 bonus points = gift card worth 500 SEK/NOK/DKK or 50 EUR

30,000 bonus points = gift card worth 1,000 SEK/NOK/DKK or 100 EUR

50,000 bonus points = gift card worth 2,000 SEK/NOK/DKK or 200 EUR

Från Strawberrys partner offers:

Redeem Ving/Spies/Tjäreborg travel gift cards using your bonus points! You can turn your points into gift cards in our Points Shop.

The gift cards can be used as full or partial payment for trips booked with Ving/Spies/Tjäreborg.

There are four different categories of gift cards

10,000 bonus points = gift card worth 300 SEK/NOK/DKK or 30 EUR

15,000 bonus points = gift card worth 500 SEK/NOK/DKK or 50 EUR

30,000 bonus points = gift card worth 1,000 SEK/NOK/DKK or 100 EUR

50,000 bonus points = gift card worth 2,000 SEK/NOK/DKK or 200 EUR
Dålig valuta för poängen i den tabellen. 30000 poäng räcker lätt för ett hotellnatt värd betydligt mer än 1000.

Jag tycker också att lanseringen av detta drar ut konstigt mycket på tiden. Nu när SAS och Eurobonus står inför förändringar vore det ju ett utmärkt tillfälle för iaf Norwegian att lansera ett nytt bonusprogram och matcha in folk på olika nivåer.

• Gilla
Reactions: fcx
Dålig valuta för poängen i den tabellen. 30000 poäng räcker lätt för ett hotellnatt värd betydligt mer än 1000.
100% enig. Som förväntat. Men man får ta med i beräkningen hur många tusen i (gratis) Ving-vouchers som man eventuellt har som annars kommer brinna inne. ;-)

• Gilla
Reactions: M.K
Dålig deal men iaf ett alternativ mot slutet av året tillsammans med gratis Ving vouchers. Bra poäng där @hco

Resterande del av en sådan resa kan köpas till med 50eb/100kr. Kanske inte så illa ändå för en sista minuten vecka i vinter?

• Gilla
Reactions: hco
@hco Själva poängsamarbetet med NAS i Q1 (tidigast) nästa år enligt mina privata källor i bolaget. Möjligt implementeringen startar i Q4 absolut.

Toppen