intuition
Medlem
Jag gissar valutan ska bygga på spendering, det gör den i dag både i Norwegian och i Strawberry, även om jordgubben har en massa faktorer och bonusar som inte norsken har.Är det inte mest troligt att det blir en försämring med devalvering av poängvärdet i Strawberry likt Radisson gjorde? Alltså inga mer fasta poängpriser på hotell utan ett visst antal gamla poäng är värt ett visst antal kronor i det nya.
Jag har också svårt att se ett system där redemption har olika modeller, så antingen tabell-awards för båda eller kontantekvivalent-awards för båda.
Sedan är det ju inte omöjligt att Norwegian skulle byta till tabell-awards, men deras cashpoints är ganska inarbetade och accepterade. Dessutom är det mindre administration med kontantekvivalenter. Man behöver bara sätta sin kurs och sedan kan man strunta helt i att underhålla tabeller osv.
Jag lutar därför också åt att Strawberry går över på samma system.
Det ligger lite i linje också med deras nya prisstrategi, där strawberry kör hårt med dynamiska priser. Med ett nytt system skulle man alltså kunna få in dynamisk prissättning i awardsen också, helt utan någon extra admin.
Men bra för oss kunder blir det ju inte.