Det samma hände mig, alla förmånerna hade försvunnit så jag var tvungen att ringa in så att de triggade fördelarna igen.
Dessutom var jag tvungen att boka om en resa där fördelarna inte kom med eftersom de inte kunde lägga på dem på en befintlig bokning.
Tur att det var inom 24 timmars gränsen så att jag kunde boka av den bokning som jag gjort.
Samma här. Försov mig under mellanlandning i Oslo (eftersom väckarklockan och jag hade olika uppfattning om vad ”i morgon” borde innebära). Missade därför mitt SAS-flyg och var tvungen att snabbboka ett Norwegian-flyg i stället för att hinna till nästa etapp.
Försökte förgäves komma genom fast track. Norwegian-appen är lite förvirrad, den visar samtidigt den pyttelilla ikonen att man är Reward Priority men samtidigt under förmåner att ”Du har inga förmåner”.
Försökte förgäves vid gate att få ändrad boardingzon, det var tvärstopp. De kunde minsann inte ändra nåt gällande mitt boardingkort vid gate, de jobbade nämligen inte åt Norwegian, trots att de hade deras dress på sig. Jag borde gå ut till incheckningsdisken var deras verklighetsfrånvända råd fem minuter före boarding. Sen ropade de upp boarding för zon A ”or Norwegian Reward Priority”, så då försökte jag faktiskt igen. Lyste förstås rött. Lite nedlåtande leende från Norwegians icke-representant vid gate.
Har denna statusmatchning gjort att jag vill resa mer med Norwegian? Tvärt om! Tidigare var min uppfattning att det mesta med Norwegian ändå funkade rätt bra, inget extra men man visste vad man fick i alla fall.