Senaste nytt

Norwegian kommer status matcha SAS Guld och Diamant medlemsskap

Bokade ett Norwegian-flyg inför SAS's miljonkampanj, men verkar som att min status går ut innan flyget. Undrar ifall dom drar tillbaka förmånerna trots att det står att jag "betalat" för det på kvittot!

Edit: Hittade svaret själv:
1729458676704.png

fcx

Medlem
Lite specifikt kanske men finns det något sätt* att söka billigaste Norwegianbiljetter var som helst från ARN efter kl18 under v43? T/r samma kväll och billigt (runt tusingen). :)

*utan att leta destination för destination
Du kan söka i google flights med en region som destination istället för en specifik flygplats, då kan man hitta den typen av resor. Men, Norwegian har inte så mycket som landar sent på Arlanda på kvällarna, så att göra en retur samma dag är svårt om man måste åka efter klockan 18. Det bästa draget om man inte vill offra en dag är nog att ta en natt i Oslo eller Köpenhamn och sedan tidiga morgonflyget upp till Stockholm dagen efter.

Lite specifikt kanske men finns det något sätt* att söka billigaste Norwegianbiljetter var som helst från ARN efter kl18 under v43? T/r samma kväll och billigt (runt tusingen). :)

*utan att leta destination för destination
Jag hade börjat baklänges, kika (t.ex swedavias hemsida) vilka Norwegian-flyg som landar sent på Arlanda. Sen får du lista ut hur du ska flyga dit.

Erik M

Medlem
Vet ni om att många perks är ogiltiga när man bokar via resebyrå? Bra att veta för oss som måste använda affärsresebyrå i jobbet.

DanielKif

Medlem
Den verkar försvunnit vid månadsskiftet men formuläret finns kvar på deras UK sida. Hade inte ansökt men hade kvar sidan på min jobb-laptop och jag kunde ansöka idag. Får se om den går igenom.

Ni som har statusmatchat och fått det godkänt+förlängt, har ni era förmåner aktiverade i appen eller kan ni välja säte, handbage etc grats om ni provbokar idag på Norwegians hemsida eller app? För mig syns alla förmåner enbart under rewardprofilen men i appen är det tomt och försöker jag boka en resa i inloggat läge på hemsidan eller i appen så vill de ha betalt för alla tillval.

Robert_E

Medlem
Ni som har statusmatchat och fått det godkänt+förlängt, har ni era förmåner aktiverade i appen eller kan ni välja säte, handbage etc grats om ni provbokar idag på Norwegians hemsida eller app? För mig syns alla förmåner enbart under rewardprofilen men i appen är det tomt och försöker jag boka en resa i inloggat läge på hemsidan eller i appen så vill de ha betalt för alla tillval.

Det samma hände mig, alla förmånerna hade försvunnit så jag var tvungen att ringa in så att de triggade fördelarna igen.
Dessutom var jag tvungen att boka om en resa där fördelarna inte kom med eftersom de inte kunde lägga på dem på en befintlig bokning.
Tur att det var inom 24 timmars gränsen så att jag kunde boka av den bokning som jag gjort.

jonatan79

Medlem
Det samma hände mig, alla förmånerna hade försvunnit så jag var tvungen att ringa in så att de triggade fördelarna igen.
Dessutom var jag tvungen att boka om en resa där fördelarna inte kom med eftersom de inte kunde lägga på dem på en befintlig bokning.
Tur att det var inom 24 timmars gränsen så att jag kunde boka av den bokning som jag gjort.

Samma här. Försov mig under mellanlandning i Oslo (eftersom väckarklockan och jag hade olika uppfattning om vad ”i morgon” borde innebära). Missade därför mitt SAS-flyg och var tvungen att snabbboka ett Norwegian-flyg i stället för att hinna till nästa etapp.

Försökte förgäves komma genom fast track. Norwegian-appen är lite förvirrad, den visar samtidigt den pyttelilla ikonen att man är Reward Priority men samtidigt under förmåner att ”Du har inga förmåner”.

Försökte förgäves vid gate att få ändrad boardingzon, det var tvärstopp. De kunde minsann inte ändra nåt gällande mitt boardingkort vid gate, de jobbade nämligen inte åt Norwegian, trots att de hade deras dress på sig. Jag borde gå ut till incheckningsdisken var deras verklighetsfrånvända råd fem minuter före boarding. Sen ropade de upp boarding för zon A ”or Norwegian Reward Priority”, så då försökte jag faktiskt igen. Lyste förstås rött. Lite nedlåtande leende från Norwegians icke-representant vid gate.

Har denna statusmatchning gjort att jag vill resa mer med Norwegian? Tvärt om! Tidigare var min uppfattning att det mesta med Norwegian ändå funkade rätt bra, inget extra men man visste vad man fick i alla fall.

jonatan79

Medlem
Jag fick min gratis tékopp i alla fall, genom att sträcka mig förbi plats B och C för att visa upp den pyttelilla ikonen i appen för flygvärdinnan.

Som grädde på moset, och som en liknelse för hela min upplevelse av denna statusmatchning, höll planet vid ankomst till gate på ARN att sätta sig på rumpan. ”To keep the balance in the aircraft we need more people in the front, so please move forward in the aircraft as soon as possible.”

Toppen