Senaste nytt

Norwegian kommer status matcha SAS Guld och Diamant medlemsskap

guwonder

Medlem
Det samma hände mig, alla förmånerna hade försvunnit så jag var tvungen att ringa in så att de triggade fördelarna igen.
Dessutom var jag tvungen att boka om en resa där fördelarna inte kom med eftersom de inte kunde lägga på dem på en befintlig bokning.
Tur att det var inom 24 timmars gränsen så att jag kunde boka av den bokning som jag gjort.
Samma problem, runt den 5 december. Ingen kunde fixa det. Jag emailade sedan Norwegian och hörde ingenting på nästan 20 dagar. Sedan den 25 december fick jag ett mejl tillbaka och de hade fixat det. Men Norwegian erbjöd mig inte att återbetala mig för mitt köp av prioriterad ombordstigning när det borde ha varit gratis.

jonatan79

Medlem
Provade ringa in för att lösa detta (förvisso söndag).
”Tryck 3 för Norwegian Reward.”
”Vänligen besök vår hemsida för mer information om Norwegian Reward.”
”Tryck 1 om du vill ha SMS för länk till vår hemsida.”
Samtalet bryts.
Som tur är spelades samtalet in i kvalitetssyfte.
Den utlovade länken för att tycka till om deras kundservice uteblev.

jonatan79

Medlem
I väntan på ett 3–4 timmar försenat flyg denna fredagkväll testade jag att ringa Norwegian igen för att försöka återställa min Priority-status. För att inte bli bortklickad valde jag inte Reward-avdelningen denna gång, utan avdelning för att ändra bokning. Högst ironiskt sa roboten då ”Vi ser att du är Norwegian Reward Priority, vi kommer därför att prioritera ditt samtal. Jag kom till en engelskspråkig handläggare som inte kunde se i sitt system att jag är Priority. Hon tyckte jag borde prova byta webbläsare när jag bokar. Försökte förklara att det inte har något alls med problemet att göra men det var hennes enda råd.

guwonder

Medlem
Email: customer.care@norwegian.com

“I _______ [Name], Rewards number [______] was approved for a Norwegian status match based on my SAS EuroBonus _____ status and flew the required 2 flights to keep the Rewards Priority status, but my account now shows me as having no benefits as a Rewards Priority customer when I qualified to retain the benefits into most of 2025.

Here is the Rewards Priority congratulations email attached. Please fix the account so that all the benefits of the Reward Priority status work.

Thank you.
[Name]
[Rewards Number]
[Tel No.]

Vänta sedan cirka 20 dagar på ett email svar som visar att problemet är åtgärdat. Det har fungerat för mig och några andra de senaste veckorna.

guwonder

Medlem
Email: customer.care@norwegian.com

“I _______ [Name], Rewards number [______] was approved for a Norwegian status match based on my SAS EuroBonus _____ status and flew the required 2 flights to keep the Rewards Priority status, but my account now shows me as having no benefits as a Rewards Priority customer when I qualified to retain the benefits into most of 2025.

Here is the Rewards Priority congratulations email attached. Please fix the account so that all the benefits of the Reward Priority status work.

Thank you.
[Name]
[Rewards Number]
[Tel No.]

Vänta sedan cirka 20 dagar på ett email svar som visar att problemet är åtgärdat. Det har fungerat för mig och några andra de senaste veckorna.

Att använda det här Norwegian webbformuläret kan hjälpa till att fixa kontot:

Osäker på vilket som är snabbare, men onlineformuläret genererar ett ärendenummer direkt.

jonatan79

Medlem
Att använda det här Norwegian webbformuläret kan hjälpa till att fixa kontot:

Osäker på vilket som är snabbare, men onlineformuläret genererar ett ärendenummer direkt.

Tack! Jag kontaktade dem via webbformuläret och fick ett ärendenummer.

Jag testade också mailadressen du tipsade om, men för kännedom verkar det inte funka längre, för man får auto-svaret ”We can only respond to queries made through our contact form.”

OSLflyer

Medlem
Tack! Jag kontaktade dem via webbformuläret och fick ett ärendenummer.

Jag testade också mailadressen du tipsade om, men för kännedom verkar det inte funka längre, för man får auto-svaret ”We can only respond to queries made through our contact form.”
Man kommuniserer greit med Norwegian gjennom denne mailen: reward@norwegian.com
Det er et kjent problem at de må resette kontoen for at alle Norwegian Rewards benefits kommer på plass igjen.

jonatan79

Medlem
Man kommuniserer greit med Norwegian gjennom denne mailen: reward@norwegian.com
Det er et kjent problem at de må resette kontoen for at alle Norwegian Rewards benefits kommer på plass igjen.

Tack! Jag mailade till reward@norwegian.com nu. Yrkade också på att min Priority-status ska förlängas med motsvarande tid som dessa förmåner försvunnit, men förväntar mig inte att få igenom det.

jonatan79

Medlem
Sextimmarsflyg med Norwegian idag. Tékopp 1 gick bra genom att visa lilla Priority-ikonen i appen för kvinna 1. När hon senare gick förbi med vagnen med kannorna bad jag om påfyllning. Kommer snart, blev svaret. Kom inte snart trots paus i servering.

Tryckte därför på blå knappen i taket. Man 1 kom. ”Just so you know, this is not out job”, började han. Menade att jag skulle gå bak för att få påfyllning. Jag förklarade att kvinna 1 sagt att hon skulle återkomma. Men okej sa jag. ”Just this time” sa han uppläxande och sprang iväg hastigt. När han återvände utan mjölk bad jag om detta, då blev blev han ännu mer irriterad. ”Come on man!” och ny utläggning om att de minsann inte har tid att serva alla 180 pax så här, och att jag borde bett om det direkt osv. Det blev en liten ordväxling om service, tills han lämnade i affekt.

En timme senare dryckesvagn. ”Any drinks?” från kvinna 1, med man 1 på andra sidan vagnen. Ja tack, jag vill gärna ha té med mjölk. Hon skickade man 1 att hämta varmvatten. ”As long as he doesn’t spit in it” sa jag och förklarade att han inte varit så trevlig, men hon hade nog redan fått höra hans version, för hon fattade direkt och sa att han skulle bara hämta kannan, hon skulle hälla upp åt mig, och gjorde det sen med flit så att jag såg det.

Två timmar senare strax dags för sista ordinarie beställning. Kvinna 2 ropar upp ”Please order everything you want for the rest of the flight. Of course, if you still want anything else after that, feel free to press the call button over your head or come to the back of the cabin.” Jaha ja.

Fem koppar (hyfsat säkert) ospottat té fick jag iaf som Priority på Norwegian. Känner jag mig som särskilt prioriterad eller uppskattad kund? Knappast.

jonatan79

Medlem
Tack! Jag mailade till reward@norwegian.com nu. Yrkade också på att min Priority-status ska förlängas med motsvarande tid som dessa förmåner försvunnit, men förväntar mig inte att få igenom det.

Som förväntat ville Norwegian inte förlänga status även om felet var deras.

"We cannot grant you an extension on your priority status. If you encounter any issues, please contact us before making a booking so we can assist you. As stated in our Terms and Conditions:

8.7 Norwegian Reward waives all liability resulting from errors with data systems or similar under the responsibility of Reward Partners or their subcontractors, which prevents or impedes the accumulation, withdrawal or use of Loyalty Points, benefits, and other features of the programme. This applies regardless of whether the error lies with the Airlines, Norwegian Reward, the Reward Partners or any subcontractors.

We understand that you would like us to change our finding to have a more positive outcome and we fully appreciate this however, we respectfully inform you that we will be unable to provide you with the result that you are seeking."

Toppen