Sextimmarsflyg med Norwegian idag. Tékopp 1 gick bra genom att visa lilla Priority-ikonen i appen för kvinna 1. När hon senare gick förbi med vagnen med kannorna bad jag om påfyllning. Kommer snart, blev svaret. Kom inte snart trots paus i servering.
Tryckte därför på blå knappen i taket. Man 1 kom. ”Just so you know, this is not out job”, började han. Menade att jag skulle gå bak för att få påfyllning. Jag förklarade att kvinna 1 sagt att hon skulle återkomma. Men okej sa jag. ”Just this time” sa han uppläxande och sprang iväg hastigt. När han återvände utan mjölk bad jag om detta, då blev blev han ännu mer irriterad. ”Come on man!” och ny utläggning om att de minsann inte har tid att serva alla 180 pax så här, och att jag borde bett om det direkt osv. Det blev en liten ordväxling om service, tills han lämnade i affekt.
En timme senare dryckesvagn. ”Any drinks?” från kvinna 1, med man 1 på andra sidan vagnen. Ja tack, jag vill gärna ha té med mjölk. Hon skickade man 1 att hämta varmvatten. ”As long as he doesn’t spit in it” sa jag och förklarade att han inte varit så trevlig, men hon hade nog redan fått höra hans version, för hon fattade direkt och sa att han skulle bara hämta kannan, hon skulle hälla upp åt mig, och gjorde det sen med flit så att jag såg det.
Två timmar senare strax dags för sista ordinarie beställning. Kvinna 2 ropar upp ”Please order everything you want for the rest of the flight. Of course, if you still want anything else after that, feel free to press the call button over your head or come to the back of the cabin.” Jaha ja.
Fem koppar (hyfsat säkert) ospottat té fick jag iaf som Priority på Norwegian. Känner jag mig som särskilt prioriterad eller uppskattad kund? Knappast.