Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

FF#1

Medlem
Bokade just en natt på Strawberry, kom ingen bekräftelse... kollade skräpposten och där var den.
Kör gmail, undrar hur de resonerar?
 

Olle K

Medlem
Bokade tre igår och fick inget av mailen. Varken till skräpposten eller vanliga inkorgen. För en vecka sedan fick jag bekräftelsen till inkorgen.
 

ptotheg

Medlem
Liten bonus-körning idag tydligen.
Fick detta på mail. Går otroligt bra att boka…

”Vi har bytt namn från Nordic Choice Hotels till Strawberry och det vill vi fira med våra favoritpersoner: våra medlemmar!

Nu får du trippla bonuspoäng på alla vistelser från 22 juni och hela året ut, för du förtjänar också att få ta del av det goda! Men se till att vara snabb, erbjudandet gäller bara fram till midnatt den 8 juni.”

9B69868F-C9E5-483B-B5A4-203CFFAC8C44.png
 

Snafidafi

Medlem
Har du några poäng på kontot? Tillgång syns kanske inte annars, på många Clarions behöver du spenda 20’-25’ poäng för en natt.
Har nu försökt randomsöka datum på några olika hotell i Stockholm där jag har tillräckligt med poäng för att boka. Oavsett om det är 1 år fram i tiden har jag inte hittat en enda tillgänglig bonusnatt. Blir ju helt värdelöst det här när det inte finns några vettiga sätt att kolla tillgänglighet

Tweakade sen sökningen på skämt till Helsingborg och inte ens där kunde man få ett enkelrum 12-13 oktober på grand…
 

Hok

Medlem
Har nu försökt randomsöka datum på några olika hotell i Stockholm där jag har tillräckligt med poäng för att boka. Oavsett om det är 1 år fram i tiden har jag inte hittat en enda tillgänglig bonusnatt. Blir ju helt värdelöst det här när det inte finns några vettiga sätt att kolla tillgänglighet

Tweakade sen sökningen på skämt till Helsingborg och inte ens där kunde man få ett enkelrum 12-13 oktober på grand…

Jag får upp alla tre hotellen i Helsingborg med poäng det datumet. Fast då dubbelrum inte enkelrum. Undrar om enkelrum överhuvudtaget går att boka för poäng.

Standard poängpris är väl dubbelrum och sen kan man få bättre rum till högre pris.

Samma en random helg mitt i juli i Stockholm får upp i princip alla hotell tillgängliga standard dubbelrum.

Edit, citat från villkoren för poängpris:

"Priserna gäller Standard dubbelrum för upp till 2 personer (på vissa hotell finns möjlighet att boka Superiorrum, i dessa fall blir bonuspriset 5000 eller 10 000 poäng högre)."

Så för poängpris är minsta/enklaste rummet standard dubbelrum.
 
Last edited:

Fredah

Medlem
Har nu försökt randomsöka datum på några olika hotell i Stockholm där jag har tillräckligt med poäng för att boka. Oavsett om det är 1 år fram i tiden har jag inte hittat en enda tillgänglig bonusnatt. Blir ju helt värdelöst det här när det inte finns några vettiga sätt att kolla tillgänglighet

Tweakade sen sökningen på skämt till Helsingborg och inte ens där kunde man få ett enkelrum 12-13 oktober på grand…
Jag tyckte också att det var svårt att hitta tillgänglighet, tills jag insåg att det mesta gömmer sig bakom ”see more prices“.


IMG_1981.jpeg

Edit: I övrigt instämmer jag med Hok, ovan.
 

FF#1

Medlem
NU verkar sidan uppe igen men det var ju trist att trippelkampanjen är över.... Får se om de förlänger den, misslyckades med att boka några nätter i går
pga. IT strulet
 
Toppen